Hjem » Klær & mote »  Stor suksess på Aker Brygge

Stor suksess på Aker Brygge

Etter å ha holdt til på Aker Brygge i mange år har Aspeli blitt et velkjent navn for de fleste. Etter at de flyttet inn i nye lokaler i Verkstedhallen har suksessen nådd nye høyder og med åpningen av en ny dameavdeling vis à vis herreforretningen er det all grunn til å tro at suksessen bare vil fortsette!

Aspeli har lenge vært blant hovedstadens ledende innen herremote og tilbyr en rekke internasjonalt anerkjente merker. Etter å ha holdt til i Terminalbygget i flere år flyttet de i forbindelse med oppussingen av Aker Brygge inn i nye og trendy lokaler i første etasje i Verkstedhallen. De nye lokalene har gitt rom for et større utvalg og det er tydelig at dette er et tilbud både gamle og nye kunder har satt stor pris på. Faktisk har suksessen vært så stor at de nå har valgt å åpne en damebutikk tvers ovenfor herreavdelingen. 
– Vi har hatt en formidabel omsetningsøkning, særlig etter den offisielle åpningen av Aker Brygge i oktober, noe som gav oss muligheten til å åpne en damebutikk. Vi har opplevd stor etterspørsel etter et lignende konsept for damer og merker allerede at dette er et populært tilbud. Dameforretningen er ikke like stor som herreavdelingen, men har det samme fokuset på merkevarer, kvalitet og kundeservice, forteller innehaver Jo-Inge Aspeli. 
    Begge butikken fremstår trendy og freshe, og lokalene har et internasjonalt snitt over seg. 
– Vi er veldig fornøyde. Med større og luftigere lokaler får vi vist frem merkene og de kommer virkelig til sin rett. Enkelte steder har butikkene en takhøyde på 6,5 meter, noe som gir lyse, oversiktlige og spektakulære lokaler. Interiøret, som på samme tid er både røft og elegant, passer perfekt inn i den gamle Verkstedhallen og skaper en flott ramme rundt plaggene. Vi valgte dessuten å beholde noen av de opprinnelige teglsteinsveggene i bygningen og det rustikke uttrykket i kombinasjon med det moderne interiøret gir butikken en helt unik atmosfære. Den nye dameavdelingen gjenspeiler mye av det samme, men i en lysere og mer feminin utgave.

Spennende merkevarer

Aspeli har alltid vært en forretning med sterk fokus på kvalitet og her finner du kjente merkenavn som Jacob Cohën, Belstaff, UBER, Eton, Hackett, Morris og Lardini. 
– Vi satser på kvalitetsklær til begge kjønn fra kjente merkevarer og er hele tiden opptatt av å videreutvikle konseptet med nye, spennende merkevarer. Og siden vi er frittstående og ikke en del av en kjede står vi fritt til å velge de merkene vi selv ønsker og vi er nå så heldige at vi er i en situasjon hvor vi får kjøpe inn de merkene vi ønsker. Vi har satset på mange av de samme anerkjente merkene også i dameavdelingen, som Jacob Cohën, Belstaff, Tiger of Sweden, Morris, Cathrine Hammel og Arnie Says, i tillegg til flere andre kvalitetsmerker. Og som i herreavdelingen finner du også her fullsortiment, fra yttertøy og sko til kjoler, smykker og vesker.

Fra venstre: Christian Knai, Jo-Inge Aspeli og Christoffer Olsen.

Nye italienske merker

Jo-Inge forteller at de alltid er på utkikk etter nye merker som passer inn i konseptet og i den siste tiden har de tatt inn flere italienske merker på herresiden. 
– Dette er merker som vi synes det er veldig spennende å jobbe med, som Lardini som er et veldig moderne merke som produseres i Italia. Vi har også tatt inn et nytt jakkemerke, Montecore, som har en fantastisk kvalitet og design. I tillegg vil vi i vår for første gang få inn skomerket Santoni som er et utrolig godt merke som vi gleder oss til å få inn i butikken. Disse nyhetene i tillegg til de sterke merkene vi har fra før føler jeg blir en fin pakke for den klesbevisste mann.
    Det er ikke alltid så enkelt selv å se hva man passer best i eller hva som passer sammen. Hos Aspeli står de alltid klare til å hjelpe deg med å finne det antrekket som passer best til nettopp deg.
– God service er noe vi fokuserer mye på og i bestreber oss alltid på å gjøre kundene fornøyde, avslutter Jo-Inge og ønsker både damer og herrer velkomne til de to butikkene på Aker Brygge!

Tekst & foto: Mona Gullstein

Følg IN magasinet på Facebook