Helse & velvære »  Flotte briller i 10 år

Flotte briller i 10 år

Hele ti år har gått siden Royal Optikk AS startet opp. Det har vært en super utvikling med stadig flere kunder, økt utvalg, bedre utstyr og bedre produkter. Kundene verdsetter kvalitet når produktene de kjøper brukes daglig i gjennomsnitt 5 år.

Briller har gått fra å være et optisk hjelpemiddel, til også å bli et motetilbehør. Briller i dag skal være med på å understreke personlighet og stil, og bør fremheve ansiktet og øynene på en riktig måte.

10-års jubilanten Royal Optikk ved Narvik Storsenter har både utvalget og kompetansen som skal til for at du skal kunne finne akkurat din brille. De er en butikk som kjennetegnes ved å være ledende innen brille- og solbrille mote, personlig service og høy faglig kompetanse. Vi er nå 3 optikere i butikken, i tillegg til butikkansatte, slik at vi til en hver tid har optikere tilgjengelig. Det sikrer den faglige hjelpen når kunden trenger den.

– Når det gjelder brillemoten for vinter/vår- 09, kommer det en del plast, samt at retrostilen preger enkelte brillekolleksjoner. Typiske eksempler på dette finner man hos merker som Prada, Timberland, Roberto Cavalli og Porsche Design. Et annet spennende merke er Pro Design. Dette er designerbriller med flotte fargekombinasjoner, svært god passform og et unikt utrykk du ikke har sett tidligere. Har du først falt for disse, faller de fleste andre briller igjennom ved sammenligning, sier Cathrine Kaarbø hos Royal Optikk AS.
Ellers går trenden i retning av større innfatninger, slik det i lengre tid har vært på solbriller. Men, det er viktig å understreke at brillemoten ikke er ensartet. Det finnes et mangfold av stilarter som representeres gjennom de forskjellige merkene. Det viktigste er å finne en brille som passer ditt ansikt og din stil. Ønsker man lette, stilrene briller er de siste modellene fra Lindberg et godt tips. De spesiallages til den enkelte kunde, og man får navnet sitt på innsiden av stangen. Vil man derimot at brillen skal synes bør du prøve siste nytt fra Dolce & Gabbana, Prada eller Just Cavalli. Disse har lekre detaljer, både med og uten strass.
Mange ønsker en brille som ikke er merkevarer. De skal kanskje bare bruke den på kvelden etter at kontaktlinsene er tatt av, eller ønsker et billigere alternativ. Vi har et bredt utvalg briller komplett fra 595,- som er et alternativ til de mer merkebevisste, sier Niels Witt.

Linser + briller = frihet til å velge

Kundene har ulike behov, og for mange vil en kombinasjon av linsebruk og briller passe perfekt, sier Cathrine. På linsefronten skjer det hele tiden en videreutvikling i forhold til kvalitet og komfort. Fantes det ikke linser som passet deg tidligere, bør du trolig gi det et nytt forsøk. Høye styrker, skjeve hornhinner og tørre øyne er ikke nødvendigvis et stort hinder lenger for å kunne bruker linser.

– Vi er med i Norges største fagoptikk kjede C-optikk, som har 126 medlemsbutikker spredd over hele landet. Medlemskapet sikrer bedriften tilgang på et bredt utvalg av merkevarer og kontinuerlig faglig utvikling. – Likevel har vi full råderett «i eget hus» og står fritt til å ta inn de produktene jeg mener passer for vår butikk og våre kunder. Den friheten er noe av det viktigste for oss som butikkeiere, fordi vi ønsker å ha en personlig profil og muligheten til å gi best mulig service tilpasset den enkelte kunde, poengterer Cathrine og Niels.

Motekonto

Gjennom C-optikk tilbyr Royal Optikk et unikt konsept. Motekonto er et tilbud for deg som ønsker briller av høy kvalitet, men samtidig kunne tenke deg å bytte ut brillen litt oftere, eller rett og slett kunne tenkt deg flere briller å bytte med. Velger du motekonto vil du da kunne spare tusenvis av kroner. Dette er også gunstig dersom du skulle miste eller ødelegge brillene dine, fordi du får rimeligere briller jo oftere du kjøper nye.

Tekst & foto: Rune Dahl