Hjem » Trondheim »  Vinterens smykke- & klokketrender

Vinterens smykke- & klokketrender

Siden starten i 1965 har Aseco Gull & Sølv hatt en nesten eventyrlig utvikling. Kjeden har latt leverandørenes gode rabatter komme kundene til gode og med denne enkle, men svært suksessrike filosofien, har de bevist at kvalitet ikke behøver å koste.

Aseco scorer imidlertid høyt også på andre områder enn bare pris. Vareutvalget er bredt og holder høy kvalitet.

Retrodesign i vinden

Armbåndsuret har de siste årene fått en stadig viktigere posisjon. Det viser ikke bare tiden, men forteller også mye om hvem bæreren faktisk er. Noen ønsker et ur formet som et smykke, mens andre krever mer robuste utgaver for en sporty livsstil. 
Slazenger er en logo sportsinteresserte verden over vil nikke gjenkjennende til. Mange forbinder merket først og fremst med tennis, da Slazenger har vært en av Wimbledon-turneringens sponsorer i mer enn hundre år. I tillegg til sportsutstyr har firmaet spesialisert seg på klokker for en aktiv livsstil. De har en tidsriktig design, komfortabel pris og god kvalitet.
Siste nytt er en egen retrokolleksjon.
– Retrodesign er veldig i tiden og den stilarten vi selger mest av akkurat nå, forteller Frode Stokkeholm hos Aseco. 
Retroklokkene kommer i egne bokser og med ekstra skinnrem. Dermed kan uret bytte uttrykk fra den ene dagen til den andre – alt etter anledning og hva den enkelte bruker føler for.

Unisex

I dag er det knapt noe som heter dame- og herreur. Den moderne kvinne velger gjerne klokker med en viss størrelse som en litt mer petit stil. For å kunne tilfredsstille begge behov leveres Slazengers retromodeller i to størrelser, én stor og én litt mindre. Også fargekombinasjonene varierer. Sølv, roségull og gull; satt sammen med urskiver og visere i ulike toner. Valgmulighetene er mange.

Sexy og feminint

Det nærmer seg jul og i tillegg til klokker står smykker høyt på mang en ønskeliste. 
Guess, som ble stiftet av brødrene Marciano i Los Angeles året 1981, er i dag å betrakte som en av verdens sterkeste merkevarer. 
Mange forbinder merket først og fremst med klær, sko og vesker, men de siste årene har stadig flere fått øynene opp for merkets smykkekolleksjoner. Det er ikke uten grunn. 
De er trendy, særegne og utvilsomt Guess!
Målgruppen er den moteriktige, ungdommelige kvinnen som har smykker som en naturlig del av garderoben. Kolleksjonen fornyes to ganger i året, og vinterens nyheter er allerede på plass i hyllene.
JWLS Fashion er et nytt merke, lansert i Norge for første gang i høst. 
– Mottakelsen har vært over all forventning. Det finnes utvilsomt et marked for denne typen rimelige fashionsmykker, forteller Stokkeholm hos Aseco. 
Navnet gjenspeiler det engelske ordet «Jewels», og skal reflektere de siste trendene fra motemetropoler som Milano, Paris, Barcelona, Los Angeles, New York og London. Særlig populære er «Stjernesmykkene». Forsiden er prydet med ditt individuelle stjernetegn, mens baksiden har stjernebildet formet i krystaller. På hvert enkelt smykke henger også en månesten. 
Serien byr på både anheng og armbånd, og finnes både i gull-, roségull- og sølvfarge. 
Kolleksjonen for øvrig har en italienskinspirert og tidsriktig design. Smykkene passer like godt til hverdag som til fest og er blitt populære gaver. 
– Det er ikke det minste rart, tenker undertegnede, som etter en titt på JWLS Fashion-kolleksjonen vet nøyaktig hva hun har håp om å finne under treet mot slutten av desember. 

Tekst: Siri Gerrard | Foto: Aseco

 

Følg IN magasinet på Facebook