Hjem >  Fra nett til butikk

Fra nett til butikk

Det hele startet som en nettbutikk og nå tre år senere åpner Kouture butikk på Kløverhuset.

I 2011 startet Natalie Henriksen og Sonena Rabher nettbutikken Kouture via Miinto.no. De tilbydde merker som ikke fantes på det norske markedet, men som mange hadde hørt om. Med god hjelp fra bloggere vokste hobbyen raskere enn forventet. 
– Det begynte som en hobby som senere viste seg å bli en stor suksess. Vi så et marked i Norge for flere nisjebutikker. Kjedene dominerer mye og frittstående butikker fører ofte samme varemerke. Vi ønsket å tilby noe annerledes, men samtidig gode merkevarer som folk kjenner til, sier Natalie Henriksen, daglig leder av Kouture.

Åpner butikk

Den 16. oktober åpner jentene butikk på Kløverhuset som også er første dagen av Høstkløverhelgen. Hvert plagg i butikken er håndplukket av dem selv. Jentene reiser ofte til utlandet for å hente inspirasjon, se på nye trender og lete etter plagg som har det lille ekstra.
– Vi ønsker ikke å være for dyre, men å kunne tilby kvalitetsklær og merkevarer til gode priser samt å gi en god handleopplevelse, sier Henriksen.
Men jentene selger ikke bare klær. De gir stylingtips både i butikken og på nett. Den lyse og oversiktlige butikken gjør at det er enkelt for ansatte å gi kundene den ekstra hjelpen mange ønsker.

Egen kolleksjon

Gründerne er nytenkende og arbeider hele tiden med å tilby det siste innen mote og trender. Noen av merkene som fører er blant annet Svea, Primeboots, Met, Dry lake, Nobis og American Vintage. I tillegg til at de har utviklet deres eget merke Kouture. Nesten en tredjedel av varene i butikken er fra deres egen kolleksjon. Ideen fikk de da de hadde lunsjpause utenfor Stortinget og dro senere til Kina for å utvikle merket.
– I stedet for å lete etter nye merker bestemte vi oss for å skape et eget. Vi dro på markeder for å finne knapper, glidelås og tråder slik at hver plagg ble unikt og personlig laget. Målet er å få solgt merket til butikker i Skandinavia. Vi har noe til alle og blander dyrt og billig, sier Henriksen.

Tekst: Terese Torgersen | Foto: Kouture

Lik IN magasinet på Facebook