Hjem >  Smykker for enhver smak

Smykker for enhver smak

Aseco Gullsmed og Urmaker selger smykker fra rundt hundrelappen og opp til flere hundre tusen, og leverer de smykkene som kundene etterspør. Med på handelen følger ekstra god service.

Gullsmedkjeden, som i dag har 13 butikker rundt om i landet, har et bredt utvalg av smykker og klokker fra kjente merkevarer som Guess, Hugo Boss, Fila, Seiko, Slazenger og JWLS Fashion. Sammen med Solo steel er dette kjedens bestselgende merkevarer.

God på fornøyelse

Aseco etablerte seg på Jessheim Storsenter i 2015, da de tok over lokalene til Urmaker Schjelderup, og har siden da utvidet sortimentet til å omfatte et komplett utvalg av smykker.
– Folk har blitt bedre kjent med Aseco. Vi dekker jo alt fra dåp til bryllup. Vi har fått flere merkevarer etter hvert, vi er gode på å fornye oss og vi klarer å treffe flere målgrupper. Vi har fått mye til herre, slik som smykkene fra Zeger. Menn har blitt mer bevisste, og liker å bruke armbånd og annet tilbehør, sier butikksjef ved Aseco på Jessheim Storsenter Trine Reitan.

Motesmykker

JWLS Fashion er det siste nye merket som er ankommet butikken på Jessheim Storsenter, og har siden det kom i butikk til jul i fjor solgt mer og mer for hver måned. Solo steel, som har vært i butikk i to-tre år, selger også godt. Begge merkene er rimelige motesmykker fra rundt hundrelappen. Her får du god kvalitet til en rimelig penge.
– Smykkene fra Solo Steel er i stål, som er et vedlikeholdsfritt materiale. I smykkene med stener er det Swarovski-stener, men du får også smykker uten stener. Det er noe for enhver smak. Smykkene fra JWLS kommer i fargene gull, sølv og rosé, og merket har også en del armbånd og øredobber med ekte stener slik som agatsteiner og rosenkvarts. Vi er stolte over vareutvalget vårt, og det skinner også gjennom hos oss som jobber her, sier Reitan.

Diamanter

I den andre enden av prisskalaen ligger diamantsmykkene, der det er de klassiske smykkene fra Beatrix-serien og Monique-serien som er blant bestselgerne. Aseco gjør innkjøp direkte fra de store produsentene i Europa, og kan slik gi de beste prisene til kundene. Mottoet er «samme kvalitet – bare lavere pris. Diamanter selger godt gjennom hele året, men Reitan sier salget får et oppsving nå mot jul.
– Det kan være man ønsker å sette inn diamanter i for eksempel allianseringen, eller supplere med en ny ring eller smykke. Vi selger mye diamanter, både klassiske enstens og alliansesmykker. Vi bruker diamantkvaliteten Top Wesselton som standard, og det er en god kvalitet folk kjenner til, sier Reitan.
Går du med planer om å fri i, kan hun opplyse at Aseco også har et stort utvalg av forlovelsesringer.

Noe for alle

– Ellers er vi store på sølv- og gullsmykker, vi har Fila-klokker – som er superhot nå – fra 5-6 hundre kr og oppover, vi har en stor dåpsavdeling og vi utfører også klokkereparasjoner. Det er nok mangfoldet som gjør at vi gjør det så bra. Alle skal ha muligheten til å finne noe i butikken, sier Reitan.
Hun sier mye av markedsføringen foregår via sosiale medier og jungeltelegrafen, og mener god service er avgjørende for å lykkes i gullsmedbransjen.
– Vi skiller oss kanskje litt ut fra andre butikker når det gjelder service. Vi skal være tilgjengelig og imøtekommende overfor alle kundene. Og så har vi et nært samarbeid med de som eier oss, samtidig som det er en fordel å ha butikker i flere byer med tanke på gavekjøp og bytting av gaver, sier Reitan.

Tekst: IN magasinet | Foto: Renate Brødreskift & Aseco