Interiør & design »  Kvalitet på alle fronter

Kvalitet på alle fronter

Hos Kristiansund Kjøkkensenter er det kvalitet og fornøyde kunder som er viktigst. De samarbeider tett med sine kunder for å skreddersy den enkelte kundes drømme- kvalitetskjøkken-, bad- eller garderobeløsning.

Innehaveren av Kristiansund Kjøkkensenter (KK), Geir Jektvik, har solgt kjøkken innredninger til kvalitetsbevisste Kristiansundere siden 1985. Familiebedriften tar i mot sine kunder i store lyse lokale i Verkstedveien på Løkkemyra.
Nært samarbeid
I tillegg til at han selv jobber i butikken har Geir Jektvik med seg døtrene Bente og Kirsti på laget. De hadde begge gode utdannelser i fra andre fagområder før de startet i farens bedrift. Det ikke var planlagt slik, det ble nå bare sånn, forklarer de. Det gode samarbeidet mellom far og døtre er noe de viderefører til kontakten med kundene. Om prosessen fra de tar kontakt første gang og til de har bestemt seg tar to eller seks uker spiller ingen rolle. Det viktigste er at kunden blir fornøyd.

 

 

Suksess

Det er snart to år siden familiebedriften flyttet inn i lokalene i Verkstedveien. Det første året hadde de en omsetningsøkning på hele 80 %. Det gode resultatet mener de har flere årsaker. De nye lokalene har bedre beliggenhet, er mer synlige og er i tillegg større og lysere enn lokalene de hadde før.
I tillegg er det en trend at vi nordmenn pusser opp oftere, og at vi er blitt mer bevisste på kvalitet.
– Merkene vi forhandler er kjent for god kvalitet. Både Sigdal og Drømmekjøkken har modeller i alle prisklasser, felles for alle er at de kommer ferdig sammensatt. Begge
leverer kjøkken i samme kvalitet og til omtrent samme pris. Den store forskjellen ligger i designene. Vi har både tradisjonelle-,
moderne- og minimalistiske kjøkkenløsninger. Fra trehvitt til høyglans malt og børstet stål. Hos oss finner du noe for enhver smak, og vi gir opptil 20 års garanti på våre kjøkken, sier Jektvik. Da må det være kvalitet.

Kundene i fokus

– En annen årsak til at kundene kommer til oss kan være at vi er en familiebedrift. Vi vil alle det beste for bedriften, forsetter han.
Og det som er viktig for bedriften er at kundene er fornøyde.
Hos KK hjelper de til med planlegging og tegning av kjøkken tilpasset den enkelte kundes behov. Kjøkkenet er en arbeidsplass og det er viktig at det er funksjonelt. De mener det er viktig å bli kjent med kunden for å finnet ut av hvilke behov og hvilken smak kunden har. Da gjør det ingen ting om kjøkkenet må tegnes om flere ganger, eller om prosessen tar mange uker. Prisen kunden betaler er den samme.
– Vi har god kompetanse, og kan skreddersy ethvert kjøkken. Og vi liker at det tar tid, sier de. Kjøkkenet er noe man skal leve med i mange år, og da er det viktig at det blir akkurat slik kunden vil ha det. Hvis vi bruker for liten tid til å bli kjent med kunden kan det hende at vi tegner vårt drømmekjøkken og ikke kundens.

Tid for oppussing

Høsten er høysesong for oppussing. Det er mange som ønsker seg nytt kjøkken til jul, og hos KK er de nå i ferd med å montere de nye utstillingskjøkkenene.
– Vi bytter kontinuerlig ut deler av utstillingen, sier Jektvik, og nå er det mye nytt som skal inn. Den nye utstillingen skal være ferdig i løpet av en måneds tid, inntil da håper vi at kundene unnskylder rotet butikken.

Bad og garderober

Hos KK har de også et godt utvalg av baderoms innredninger og garderober.
Også badene leveres fra Sigdal og Drømmekjøkken. Modellene er de samme som man finner på kjøkkensiden, og man kan derfor få en gjennomført stil ved å velge bad- og kjøkken serie. Det har vært en stor utvikling på baderomssiden de siste to årene, og også disse utstillingene er i ferd med å bli byttet ut. De vil dessverre ikke bli ferdig samtidig som kjøkkenutstillingen, da ikke alle utstillingsmodellene er solgt enda. (Det er muligheter for å gjøre et godt kjøp på disse og en del hvitevarer som skal byttes ut.)
Også på garderobesiden er det mange nyheter, så denne utstillingen er også i ferd med å bli byttet ut. Nytt i høst er garderobene fra Fino, som de er eneforhandlere for i området. Selvsagt er det mulig å få skreddersydd også garderobeløsningene, både frittstående garderobeskap, skyvedørsgarderobe og «walk in closet».

Service hele veien

I tillegg til servicen KK tilbyr i butikken har de gjennom 15 år hatt et godt samarbeid med samme lokale håndverkere som de gjerne anbefaler om noe skal monteres. Det er viktig med kunnskap om finsnekring om resultatet skal bli bra. Men selvsagt kan kunden også velge å montere selv.
– Det viktigste er å kjøpe kvalitet, sier Jektvik. Du skal ha det du kjøper i mange år.


Tekst: Anita Hector  Foto: Grethe Ohr