Hjem >  Gründeren bak Heart of Lule

Gründeren bak Heart of Lule

Heart of Lule er blitt et kjent navn blant kvinner i Skandinavia for sine komfortable og stilfulle trenings- og fritidsklær. Gründeren Solveig Stølsvik, fra Stavanger, har skapt et merke med en strålende omsetning og en voksende kundebase. Med en visjon om å bli det foretrukne valget for kvinner som ønsker både funksjonalitet og eleganse, har Heart of Lule gjort store fremskritt siden oppstarten i 2020. Vi satte oss ned med Solveig for å snakke om utviklingen, fremtiden, og hva som gjør Heart of Lule unikt.

Hemmeligheten bak suksess er kvalitet, kundeservice og evne til å forstå kundene, sier gründeren Solveig Stølsvik

Heart of Lule har hatt en imponerende vekst. Hva er hemmeligheten bak denne suksessen?

- Hemmeligheten er kombinasjonen av høy kvalitet, utmerket kundeservice og vår evne til å forstå kundene. Fra dag én har vi fokusert på produkter som er både pene og funksjonelle. Våre kvalitetsbevisste kunder, setter pris på klær som passer deres aktive livsstil og gir dem selvtillit. Vi har nesten 4000 kunde-anmeldelser med en gjennomsnittlig vurdering på 4,83 av 5, noe som viser at vi er på rett vei.

Hvordan har Heart of Lule utviklet seg nylig, og hvilke endringer har dere gjort for å sikre vekst?

- Vi har opplevd en dobling av omsetningen hvert år siden oppstarten, takket være kontinuerlige forbedringer og investeringer. Nylig har vi utvidet sortimentet og vi arbeider nå med en spennende ny kolleksjon, Lule MAN, for å møte etterspørselen fra våre kunders partnere. Vi har også investert i markedsføring og optimalisering av våre nettbutikker i Norge, Sverige, og nå Danmark og EU. Vi fokuserer også på SEO-optimalisering for å styrke vår posisjon som ledende nettbutikk for sporty kvinner. 

Kan du fortelle mer om Lule MAN, og hva dere forventer av denne satsningen?

- Lule MAN vil tilby klassiske plagg av høy kvalitet som joggebukser, bukser, shorts, skjorter og t-skjorter. Vi planlegger å introdusere konseptet i Norge først og deretter utvide basert på responsen. Vi fokuserer på kvalitet og tidløst design, og håper dette blir like populært som vårt damesortiment.

Hvordan ser fremtiden ut for Heart of Lule, og hvilke mål har dere for de kommende årene?

- Fremtiden for Heart of Lule ser lys ut. Vi har ambisiøse planer for å utvide vårt sortiment for både damer og herrer. Våre mål inkluderer å nå en omsetning på 70 millioner innen 2026 og 100 millioner innen 2028. Vi fokuserer på å optimalisere nettbutikkene våre, øke innkjøp av bestselgere og ansette nøkkelpersonell for å støtte veksten. Vi forbedrer vår SEO for å nå toppen av organisk trafikk og ser frem til å utforske flere internasjonale markeder. 

Med en slik utvikling, hva driver deg og teamet i Heart of Lule?

- Det som driver oss er lidenskapen for å skape noe som gjør en forskjell i kundenes liv. Å gi kvinner klær som gir dem selvtillit og komfort er utrolig givende. Mitt team og jeg er dedikert til kontinuerlig forbedring, innovasjon og kvalitet. Vi er drevet av visjonen om å være det foretrukne valget for kundene våre og inspirere kvinner til å føle seg bra hver dag. Denne dedikasjonen motiverer oss til å jobbe hardt og strekke oss mot nye høyder.
Heart of Lule har etablert seg som en ledende aktør i markedet for trenings- og fritidsklær og som et merke kvinner stoler på. Med en spennende fremtid og en voksende kundebase, fortsetter Solveig Stølsvik og teamet å levere kvalitet og stil. Vi ser frem til å følge Heart of Lules videre reise og ønsker dem all suksess i fremtiden.

Fakta

Heart of Lule ble grunnlagt i Norge i 2019. Firmaet er lokalisert på vestlandet, nærmere bestemt på Hommersåk utenfor Stavanger. Her skapes alle ideene og her designes alle varene. Lule/Lulu er et slengord for ‘the most amazing girl’/ ‘en fantastisk og godhjertet jente’ – og derav kom navnet Heart of Lule.

Web: lule.no
Mail: kontakt@lule.no
facebook.com/heartoflule
instagram.com/heartoflule/