Hjem » Oslo »  Tid for nytt kjøkken?

Tid for nytt kjøkken?

Med fokus på miljø, design og kvalitet seiler tyske Rotpunkt opp som et selvsagt valg når nytt kjøkken står på handlelisten.

Å kjøpe nytt kjøkken er så langt fra et impulskjøp man kan komme. Det er et av de viktigste kjøpene mange foretar seg, men også et av de vanskeligste. Alle har selvsagt en mening om hva de har lyst på, men de færreste har særlig peiling på kjøkken og alle de tekniske finurlighetene man ikke ante eksisterte. Kjøp av riktig kjøkken skal være en opplevelse og en prosess der alle drømmene og ønskene skal ende med at kundene får et funksjonelt kjøkken de har glede av mange år.
– For oss handler det om å gi kundene størst mulig grad av trygghet, forteller Frank Stenkjær hos Rotpunkt på Alnabru.
– Hos oss tar vi oss god tid med kundene og vi streber alltid etter å gi kundene en best mulig reise, fra de kommer inn døren første gang, og frem til kjøkkenet er ferdig levert. Her satser vi på tett oppfølging og god kundeservice gjennom hele prosessen. Kundene skal få den tiden de trenger til å kunne velge det kjøkkenet de vil ha, så er det opp til oss å sørge for at det kommer til avtalt tid, at målene stemmer overens og at monteringen går smertefritt. Dette er vi skikkelig gode på her i butikken på Alnabru!
 

Service og kundebehandling

Et kjøkken er en investering man skal ha i mange år, og derfor er det viktig å velge både kvalitet og de praktiske løsningene som er riktig for deg og din familie. 
- Her hos oss er vi alltid behjelpelige med gode råd og nyttig veiledning, og de gode tilbakemeldingene vi får fra kunder tyder på at de setter pris på både servicen og kundebehandlingen vi har gitt dem.

Bransjens beste utvalg

Rotpunkt har mange kjøkkeninnredninger å velge mellom. Merket er tysk, med stilren design og kompromissløs tysk kvalitet. Utgangspunktet er moduler, men stort sett alle skap kan spesiallages etter behov. Frank forteller at Rotpunkt faktisk har bransjens største sortiment og utvalg i moduler, og med over 300 standardfarger og 26 skrogfarger finner de aller fleste noe som passer. Stenkjær legger vekt på at det er nettopp dette store utvalget som gir kundene et unikt kjøkken. Han forteller at de aldri leverer et likt kjøkken, og at de tilpasser farger og materialer nøye sammen med hver enkelt kunde.

Tar miljøet på alvor

Rotpunkt har stort fokus på miljø og bærekraft. Målsetningen er å gjøre hele næringskjeden mer miljøvennlig og derfor jobber Rotpunkt med hurtigvoksende fornybare biomaterialer som gjør at de bruker 37% mindre tre i produksjonen. Dette gjør også kjøkkenet 30% lettere uten at det går på bekostning av kvaliteten. Rotpunkt kjøkken produseres i Tyskland, og hele produksjonskjeden er preget av Tyskernes berømte grundighet og sans for kvalitet. Kundene skal være trygge på at ingenting forlater fabrikken uten å tilfredsstille strenge kvalitetsstandarder.

Power of possibilities

Tro mot sitt motto «Power of possibilities» er målsetningen at Rotpunkt skal tilfredsstille alle kjøkkenkunder uansett behov, smak eller tykkelse på lommeboken. De hevder selvsikkert at om man kombinerer deres ressursbesparende og energieffektive produksjon med alle mulighetene som eksisterer i sortimentet, er valg av Rotpunkt som kjøkkenleverandør nærmest en selvfølge. Etter et besøk hos Rotpunkt på Alnabru er det lett å være enig.

Kontakt Rotpunkt Kjøkken

  • • Avdelinger: 
    - Alnabru; Verkseier Furulundsvei 4, 0668 Oslo
    - Skøyen; Karenslyst Allé 36, 0278 Oslo
    - Fredrikstad; Dikeveien 45, 1661 Fredrikstad
    - Jessheim; Dampsaga alle 6, 2053, Jessheim
    - Drammen; Nedre Stort. 15–17, 3015, Drammen
    - Haugseund; Raglamyrvegen 35, 5504 Haugesund
    - Bergen; Conrad Mohrs veg 11, 5068 Bergen 
  • Telefon: 22 83 38 80 / 905 83 363
  • E-post: post@rotpunkt.no
  • Webside: rotpunkt.no
  • Facebook: facebook.com/Rotpunkt.no

Tekst:  Stein O. Kaasa | Foto:  Stein O. Kaasa & Rotpunkt Kjøkken