IN Narvik jul 09

Page 63

Skolerte på sko

Skoringen på Storsenteret satser på bredde. Ikke bare i vareutvalg, men også i bemanning. - Vi vil treffe alle, så vi legger stor vekt på at også ekstrahjelpene våre skal ha skikkelig kompetanse, forteller daglig leder Wenche Østerberg. Tekst: Gro S Løkås Foto: Rune Dahl

Silje og Karoline er de nyeste tilskuddene i ekstrahjelpstaben på skoringen. Muligens har de fått noe av kunnskapen inn via ”morsmelken” siden de er døtre av henholdsvis daglig leder Wenche og butikksjef Hilde. Vi som jobber her fast er godt voksne og da er det kjekt å ha litt ung ekspertise med på laget, forteller Wenche. Det er jo de som vet mest om hva som rører seg i markedet hos de yngre, og vi hører absolutt på hva de har å si i forhold til varene vi tar inn. Vi legger også mye ressurser i grundig opplæring av både ekstrahjelpene og de andre medarbeiderene, forteller Hilde. – Vi har stadig vekk intern skolering og sørger for at alle til en hver tid er oppdatert. Dette ser Wenche og Hilde på som en forutsetning for å gi kundene en fullverdig service.

Satser på barnesko Selv om Skoringen er en butikk for hele familien, kan man ikke unngå å legge merke til den uvanlig store og flotte barneavdelingen. Hilde er med i kolleksjonsutvalget for barn i kjeden, og da er det kanskje ikke så rart at både hun og resten av gjengen bærer på mye kunnskap om barneføtter og tilhørende sko. Akkurat som hos voksne, er det store forskjeller på barneføtter, forteller Hilde. – Også hos de små er det variasjoner som for eksempel bred eller smal fot, høy eller lav vrist. Da er det viktig å finne rett sko til rett fot. Utvalget er så stort at alle typer barneføtter finner sine sko på Skoringen.

Lokal tilpasning Som med mye annet, er det også med sko store variasjoner i hva som slår an i hver enkelt by. Vi tar inn basispakken til kjeden, som er veldig i tråd med de trendene som regjerer til en hver tid. I tillegg tar vi store hensyn til den lokale etterspørselen, forteller Wenche. – Narvik er jo en sporty by med mye tur-virksomhet, så vi har alltid stort utvalg av fritidssko. Timberland er et av merkene i den kategorien vi selger mye av. Tilbakemeldinger, både gode og dårlige blir lagt merke til og notert. Alt bringes videre til leverandørene, med et mål om å stadig bli

bedre. Både Hilde og Wenche ser på kundene som den viktigste referansegruppen. – Det er jo tross alt de som er forbrukerne, som får testet ut de forskjellige modellene i vær og vind, og da er det viktig å være lydhør i forhold til deres erfaringer, mener Wenche. I tillegg til Hilde og Wenche jobber det et helt knippe med dyktige medarbeider i butikken: Flora Gashi, Marit Jacobsen, Knut Egil Didriksen, Synne Torgersen, Ida Klippenvåg, Kamilla Østerberg og Marte Torgersen, samt før nevnte Karoline og Silje.

Et stort løft lokalet til skoringen har i løpet av de siste par årene fått et stort løft. Vi har foretatt en omfattende oppussing, og trodde vi var ferdige i fjor, ler Wenche. Men den gang ei, det tok et år ekstra før vi kunne si oss helt fornøyd. Men det er det tydelig at de er nå, og det har de all grunn til. Butikken er stor, lys og luftig. Det er god plass mellom hyllene, slik at det for eksempel ikke er noe problem å komme inn og gå rundt hyllene med barnevogn. I tillegg finner vi en egen Ecco shop-in shop inni butikken. Og til tross for det luftige inntrykket bugner det av sko til hele familien og til all slags bruk. Vi ser lyst på fremtiden, forteller Hilde med bekreftede nikk fra Wenche. Vi har en solid bedrift med god økonomi, unike medarbeidere som utfyller hverandre, får gode tilbakemeldinger fra kundene og trives fantastisk godt med jobben vår! Da er det nesten for godt til å være sant, avslutter de blide damene.

Nº4 2009

63


Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.