Hjem >  Priser som glitrer …

Priser som glitrer …

Gullsmed- og Urmakerkjeden ASECO, har fornyet konseptet og fremstår i til dels ny drakt, selv om det fortsatt er kvalitetsvarer til de beste prisene, som er hovedfokus. Men i litt annerledes innpakning …

Butikksjef Linda Sæther, og assisterende butikksjef Helene Musum, ved butikken på Sirkus Shoppig.

Det siste året har ASECO vært gjennom en fornyelsesprosess, som i hovedsak har gått ut på å forbedre og fornye de tingene som alltid har vært kjedens sterkeste sider. Utseendemessig, så fremstår nok butikkene med relativt beskjedne endringer, men kampanjeutforming og presentasjon har vært gjennom en oppgradering som er tilpasset den mer spissede konkurransesituasjonen.

Færre aktører

Etter noen år med overetablering i gullsmedbransjen, så har det de senere årene gått litt i motsatt retning, sier kjedeleder Frode Stokkeholm hos Aseco. 
– Bare i Trondheim har det vært store endringer det siste året, og flere tradisjonsrike gullsmedforretninger har lagt ned driften etter mange års drift. Vi har sett utviklingen komme, og har derfor tilpasset oss, sier Stokkeholm. 
– Måten vi legger opp kampanjene våre nå, treffer markedet på en helt annen måte, og gir både kundene bedre opplevelser, og bedrer kundegrunnlaget for oss som butikkjede.

Aseco kan nå tilby, ikke bare et komplett utvalg av gullsmedvarer, men har også eneretten på en rekke internasjonale merkevarer, som gjør at man kan tilby det aller siste innen smykker og klokker, til enda bedre priser.

Kampanjer som treffer

Selv om Aseco har innført prisgaranti, som garanterer kunden best pris – så har kjøpesenterverdenen endret seg, og preges i stor grad av salgskampanjer, slik som Black Friday og andre handletrender. 
– Vi som kjede bestemte oss tidlig for at vi må tilpasse oss den nye hverdagen, og i tillegg til prisgarantien som ligger i bunn – så kjører vi jevnlige kampanjer, og de nye kampanjene er mer omfattende, slik at de favner større deler av, eller hele butikken, samtidig som kampanjeprisene er mer lettforståelig, tydelig, og bedre Vi ønsker at våre kampanjer hele tiden skal være i forkant, og på et slikt nivå at ingen i gullsmed og urmakerbransjen har mulighet til å konkurrere med oss på kvalitet og pris, sier Stokkeholm, og får samtykkende nikk fra butikksjef Linda Sæther, som kan fortelle om kjempesuksess med den nye kampanjeformen. 
– Kundene er kjempefornøyde med å gjøre priskupp på kvalitetsvarer, sier hun.

Kvalitetsvarer

Aseco var svært tidlig ute både som importør og grossist i gullsmedbransjen, og var en pioner i bransjen også innen internetthandel.
– Gjennom nettbutikken NettGullsmeden, tilbyr vi en fleksibel handel hvor man kan se og velge på nett, og hente i butikk – eller bare gjøre bestillingen i nettbutikken, og senere få service og oppfølging i den fysiske butikken. En trygghet som kundene setter pris på, sier butikksjefen.
Gjennom sitt nettverk av forbindelser rundt om i verden, har Aseco de beste avtalene med de største produsentene, og uten fordyrende mellomledd, så betyr dette kvalitetsvarer til mye bedre pris!
– Vi lar importfordelen komme våre kunder til gode – det lønner seg i lengden, sier kjedesjefen.
Aseco kan nå tilby, ikke bare et komplett utvalg av gullsmedvarer, men har også eneretten på en rekke internasjonale merkevarer, som gjør at man kan tilby det aller siste innen smykker og klokker, til enda bedre priser. I tillegg til de kjente moteklokkene fra Lee Cooper og Slazenger, og de prisgunstige motesmykkene fra JWLS og Solo steel, så kan kjeden nå også skilte med Sveitsiske kvalitetsklokker fra Roamer, og Swiss Military by Chrono – med hele 5 års garanti.
– Flere spennende nyheter kommer utover høsten og vinteren, sier butikksjef Linda.

Gull og diamanter

Diamantsmykker i alle fasonger, er stadig en fulltreffer, og selv om det er blitt mye mer fokus på gult gull nå, så er fortsatt hvitt gull det som selger mest når man skal kjøpe diamanter. 
– Den klassiske serien med diamanter fra Beatrix, er nok den mest populære, siden den både er klassisk og stilren, samtidig som den er solid og til svært hyggelige priser, sier Linda. 
– Diamanter varer evig, smiler hun.

Bryllup

Sesongen for forlovelse og bryllup varer hele året, og med den store kolleksjonen fra Deg & Meg, har Aseco nå startet det som skal være landets beste kampanje. 
– Kunden får nemlig ring nummer 2 til halv pris, og i tillegg gir vi en verdisjekk på inntil tusen kroner, som man kan bruke til morgengave, forteller butikksjef Linda Sæther.
– Vi er stolte av det store og flotte utvalget av gifteringer, og det er en stor glede å se at kundene som først forlover seg, kjøper gifteringer, senere kommer for å kjøpe morgengave til sin kjære, og deretter følge dem gjennom livet med dåpsgaver til sin førstefødte. Det er spennende og gledelig for oss som jobber med dette også, sier Linda.

FAKTA: Aseco

• Du finner deres avdeling i Trondheim på Sirkus Shopping.
• Nettbutikk nettgullsmeden.no
• GRATIS GJENBRUKSPOSER: Aseco tar miljøansvar og har innført 100 prosent nedbrytbare bæreposer til kundene sine. Posene skal erstatte de tradisjonelle plastposene, og er designet for gjenbruk. De koster mer enn plastposene, men bæreposene er gratis for Aseco-kunder.
• Facebook: facebook.com/AsecoTrondheim

Tekst: Frode Stokkeholm | Foto: Carpe

Følg IN magasinet på Facebook