Hjem » Stavanger »  Megastore til Magasinblaa

Megastore til Magasinblaa

Benettons nye megastore åpnet i Magasinblaa 9. november. Etter et kort opphold fra bybildet, kan kundene igjen glede seg over et bredt utvalg av dame- og barneklær fra den populære kleskjeden.

Benetton har hatt butikk for barneklær på Magasinblaa i 15 år, samt et mindre utsalg for dame i Østervåg. Nå har kjeden lagt sin siste megastore til Stavanger.
– Dette er stas. Mange har ventet på dette, smiler daglig leder Siv Bjelland.
Den nye Benetton butikken som ligger i øverste etasje av Magasinblaa, tilbyr nå barneklær fra 0-14 år samt et bredt utvalg dameklær. Et imponerende sortiment av butikkjedens høst- og vinterkolleksjon.
– Det er bredden på sortimentet og den gode kvaliteten folk er opptatt av, sier senterleder for Magasinblaa Anne Kristine Waage.

Mer enn klassisk

I hyllene finner en fargerike ullplagg på rekke og rad, men Bjelland legger vekt på at Benetton er mye mer enn den klassiske ullkolleksjonen.
– Vi har de gode klassikerne, men vi har også et bredt utvalg av silkekjoler og mye annet fint, sier hun
– Perfekte for julebordsesongen, legger senterleder Waage til.

Fargefest

Den nyåpnede butikken går sesongen i møte med både fløyel, blanke silkestoffer, glitter og paljetter til både mor og barn, men klassikerne har god plass. I spreke farger og gode stoffer. Her skal kundene få det de trenger til både hverdag og fest. De skal finne det de forventer og mer til. Fullpakket av varer er den over 400 m² store butikken innbydende og spennende. En fargefest en har lyst til å utforske.
– Velkommen innom, avslutter Bjelland.

FAKTA: Benetton

Benetton gruppen er en av de mest kjente moteselskapene i verden og har over 5000 butikker over hele verden. Merkets identitet kjennetegnes av spreke farger, kvalitet og demokratiske priser. Historien er full av innovasjon. Kjeden har revolusjonert handelsutsalg og utviklet unike salgsnettverk. Benetton har samtidig også blitt et utgangspunkt for kulturell debatt verden over basert på sin kommunikasjon til kundene. Nå har kleskjeden også tatt tak i utfordringene som følger med globalisering. Benetton promoterer seg selv som en ansvarlig kjede som lever i øyeblikket, tar hensyn til miljø og menneskeverd samt et samfunn i endring.

Tekst & foto: Ingunn Myklevoll Sjøen
 

Følg IN magasinet på Facebook