Hjem » Oslo »  Et lite stykke Skandinavia

Et lite stykke Skandinavia

Drømt om en butikk med en unik personlig service, og alt er perfekt satt opp og lagt frem
for at mannen i huset skal forstå det, og sette sammen antrekk som fremhever eksklusivitet?
Da burde du ta turen innom mph på Byporten shopping. Her finner du fremtiden til dagens menn.
Article image30. oktober 2003 åpnet dørene til mph, også kjent som milesperhour. Men det du kanskje ikke visste var at det kun er et dekknavn for grunnleggerne av denne danske butikken, Morten, Palle og Henrik. Med drømmen om det lille ekstra for menn, satte de seg ned og skapte noe hele Skandinavia trengte, mph – a mans desire. Morten Olesen og Palle Petersen startet med en visjon om en butikk som ikke kun skulle tilby det lille ekstra for mannen i huset, men også en visuell og levende fremtid for både de yngre og de eldre. Etter å ha fått et innblikk i klesbransjen både i Norge og Danmark, satte de seg ned, og fikk drømmen til å bli virkelighet i en ganske så ung alder. De ville være først ute, ikke følge de andre kjedene, men skape en utvikling bygget på fremtiden. – Jeg tror på din og min generasjon, sier Morten.

Og da spør du kanskje deg selv, hvordan greide de dette på kun 5 år? Pågangsmot, nytenkning og kreativitet er viktige nøkkelord. Med hjelp av sine «sparringpartnere» Henrik Paulin, Solregn og Wagner Norges støttende ord; Dere sitter på fremtiden! Greide de å komme seg igjennom flere skuffelser og motbakker. For det var alt annet enn lett å lage noe så nytenkende og nyskapende.

Fremtiden finner du på Byporten

Det var Byporten shopping som omsider ga danskene muligheten til å gjennomføre idéen sin. Etter over et års kamp for et lokale, fikk de i 2003 endelig åpnet dørene, med eksklusive varer til en overkommelig pris, et interiør som fikk deg til å føle deg velkommen og som hjalp deg med kreativiteten.

I tillegg til å ha et personale bestående av både svensker, dansker og nordmenn, så var og er det som å besøke hele Skandinavia på ett og samme sted. Med en unik service som mph fortsatt imponerer med, greide de allerede året etterpå å bli kåret til Årets butikk 2004, på Byporten.
Article image

Ikke bare for den yngre generasjonen

– Dagens voksne mann tenker yngre enn hans far gjorde, sier Morten. Noe som gjør mph perfekt for de fleste alders grupper. – Ofte ser vi at det er kvinner som kler opp mennene sine, men hos mph er det også lett for mannen å finne frem til sine egne antrekk, med vekt på det lille ekstra.

Service, service og atter service

For Morten Olesen var det ekstra viktig å legge vekt på noe mange butikker mangler, nemlig service. Ikke bare blant personalet, men også utseendet i butikken.
– Når jeg skal ha gjester hjemme, vil jeg jo vise leiligheten min fra den beste siden, og det samme må man jo oppleve i butikken vår, sier Morten. Og vi skjønner hva han snakker om. Når du tar turen innom mph, blir du imponert over det hyggelige personalet, og et fantastisk interiør og design i hele butikken. Det er både en fryd for øyet og lommeboken å ta turen innom mph. Ikke bare kan du kle deg opp i kjente danske, britiske, og andre internasjonale merker, men du slipper unna med det hele uten å svi av ett hull i lommeboken.

Inspirasjon fra London og Danmark

mph startet med merker som var helt ukjente på det norske markedet, men som allerede var på vei opp og populære i utlandet. De har Skandinavias største utvalg innen flere store merker. Og steder som London, Italia, Danmark og Sverige bidrar med mye inspirasjon.

mph går alltid ned i dybden, og finner skjulte skatter som skiller seg ut. Gjennom kollegaer i London og Danmark får de tips om hva som er in, og er alltid først ute her i Norge. – Vi vil skape en utvikling og fremtid for deg og meg, sier Morten. Gjennom noe som kan minne om Tour de France, hvor han merker tendensene før det skjer, greier Morten alltid å være først ute med både klær og nyskaping. Noe som er veldig viktig i en bransje som er så tøff som kles bransjen. – Jeg glemmer aldri å minne meg selv på at den og de jeg møter på vei opp, møter jeg på vei ned også, sier Morten.

Egen reklame og unik webside

mph lager sin egen reklame, hvor mye også har sin egen historie. De vil være og er unike på alle områder, noe som også gjenspeiler seg i websiden de sammen med webansvarlig Mathias Mikkelsen lanserte 1.november 2008. www.mph.no. Her har du mulighet for ikke bare å handle online, men finne frem til de riktige plaggene ved hjelp av en dukke som du kan kle opp. Genialt, og behjelpelig; så absolutt! Det er like viktig for mph med en unik og personlig service både i butikken og på websiden.
Article image

Akkurat det Norge trengte

mph har ikke bare åpnet mulighetene og øynene i Norge. Men de har også bidratt med en kreativ, morsom og fremtidig løsning for nordmenn i de fleste aldergrupper. De bistår og gir noe mange nordmenn har lett etter og hatt bruk for i lang tid. Det lille ekstra, en spesiell og trivelig atmosfære, og alt for dagens og fremtidens mann.

Ta turen innom mph Byporten, og opplev alt Skandinavia har å tilby på sitt beste, i én og samme butikk.