Hjem >  Verdens første usynlige slips

Verdens første usynlige slips

I november lanserte skjortemerket Eton et slips for å øke bevisstheten rundt sykdommer som rammer menn. Fokus er å belyse «usynlige» sykdommer som prostatakreft, testikkelkreft og psykisk helse.

«The Invisible Tie» er som navnet tilsier helt usynlig. En stilren slipsnål med inngraveringen «I wear the invisible tie» er eneste tegnet på dens eksistens. November har de seneste år vært en måned der menn oppfordres til å la barten vokse for å gjøre samfunnet oppmerksomme på sykdommer som rammer menn. Bart er en synlig måte å skape diskusjon rundt tema, men ikke alle menn (eller kvinner for den saks skyld) kan eller vil skaffe bart. 

Fokus på å oppdage sykdommene i tide

Eton presenterer derfor et tilbehør som kan brukes av alle hele året: «The Invisible Tie». 
- «The Invisible Tie» er en enkel og symbolsk handling for både de som bruker slips og de som ikke gjør det. Den er et tydelig symbol som gir inngang til diskusjon og samtale rundt sykdommer det er vanskelig å snakke om, som prostatakreft. Viktigst av alt: fokus på å oppdage sykdommene i tide, sier Johan Falk, Brand Director hos Eton.
– Vi er glade for å ha Eton Shirts som partner for årets Movember kampanje. Altfor mange menn dør før sin tid, globalt lever menn i gjennomsnitt seks år kortere enn kvinner, noe som i høy grad kan forebygges. Vi har ikke råd til å la dette forbigå i stillhet. Eton Shirts «The Invisible Tie» initiativ er en spennende måte for de mange engasjerte i Movember kampanjen å vise deres ståsted i kampen for menns helse, sier Max Vere-Hodge, Senior Partnerships Manager på Movember Foundation.
Slipsnålen finnes i butikk og på etonshirts.com fra og med 01 november. Prisen er 245 kroner, og hele overskuddet går til den globale veldedighetsorganisasjonen Movember Foundation.