Hjem >  Verdens beste boligannonse?

Verdens beste boligannonse?

Boligsalg er ikke hva det en gang var, sier Benedicte Tveteraas, eiendomsmegler i Privatmegleren Haferkamp & Partnere. I norske hjem sitter tusenvis av potensielle boligkjøpere. Men de vet det mulig ikke enda. Når PrivatMegleren påbegynner et boligsalg starter KLiKK jakten på de menneskene som høyst sannsynlig er villig til å betale mest for hver bolig. Dette er mulig takket være verdensledende teknologi.

Boligkjøperjakt

Det er flere år siden en annonse på Finn.no og i avisen var tilstrekkelig for å finne rett kjøper, sier Benedicte Tveteraas i PrivatMegleren Haferkamp & Partnere. Folks medievaner er i kontinuerlig endring og et nytt regelverk som trer i kraft i slutten av mai gjør det enda viktigere å velge riktig markedsføring.
– Ordinær- og digital annonsering av bolig baserer seg på at du som boligselger kjøper annonsering i håp om å nå ut til mulige interessenter. Desto mer du betaler, jo flere når du ut til, forklarer Haferkamp.
Realiteten er derimot at flertallet som ser din annonse på ingen måte er aktuelle kjøpere av boligen.
– I praksis krysser du altså fingrene og håper på at budsjettet du satt er tilstrekkelig til å nå noen av de som er interessert.
Fem av de største meglerkjedene i Danmark, Storbritannia, Australia og Sverige har også tatt i bruk det samme digitale verktøyet. I Norge har PrivatMegleren har eksklusiv rett til produktet frem til 2020.

KLiKK er starten på en langt mer enn effektiv boligannonsering

På 10 år har smarttelefonen gått fra å være noe ingen hadde hørt om til å stå for over 70 prosent av all nett-trafikk. Vi leser nyheter, deler bilder og video i et stadig økende tempo. Og vi eksponeres for og overser annonser.
Hvor ofte trykker du på en annonse? Sannsynligvis ikke ofte. Spillereglene er endret og KLiKK er tilpasset den nye hverdagen. Det handler ikke lenger om hvor mange, men hvem du når med annonsen.
– Når du vet hvem du skal vise annonsen til går prisen ned, samtidig som du får råd til å annonsere til langt flere faktiske interessenter, sier Tveteraas.
Målinger viser at teknologien i KLiKK fungerer svært godt i arbeidet med å finne boligkjøpere.
– Boliger som markedsføres gjennom KLiKK, selges 27% raskere enn de som ikke benytter KLiKK. Dette forteller at produktet styres ut ifra søken etter kvalitet fremfor kvantitet. Dette gir langt bedre annonsering og derav også raskere salg. I Norge har PrivatMegleren eksklusivitet på KLiKK frem til år 2020.
Ønsker du et uforpliktende tilbud på boligsalg? Se privatmegleren.no/haferkamp

 

Følg IN magasinet på Facebook