Hjem >  Symboler på kjærlighet

Symboler på kjærlighet

Frier- og gifteringer er noen av de største symbolene på kjærlighet vi har. Og enten du planlegger å fri til din utvalgte eller allerede er i gang med bryllupsforberedelsene er det vel verdt å ta turen innom Thune. Her finner du blant annet Norges største utvalg av gifteringer med noe for enhver smak og lommebok.

Thune har vært kjent for høy kvalitet og vakker design helt siden Nilius Martinius Thune overtok en gullsmedbedrift i Kirkegaten i sentrum av Oslo i 1857. I dag er Thune en av landets ledende bedrifter innen gullsmed- og urmakerbransjen med 17 butikker over hele landet. I deres butikker finner du alltid et imponerende utvalg smykker og klokker, fra de siste trendene til det klassiske og tidløse. 
I 150 år har Thunes butikk på Egertorget i sentrum av hovedstaden vært et landemerke for både fastboende og turister. Og det er en ny epoke som innledes for bedriften når de nå flytter ut av butikken og inn i nye lokaler i Stortingsgaten. 
– Det er den største investeringen Thune har gjort og det vil også bli vår største butikk, forteller markedssjef Hanne Foss. – Det blir utrolig spennende med mange nyheter fra store internasjonale merker. De nye lokalene er moderne, sentralt beliggende og med en enda større butikkflate. Og vi gleder oss til å ønske både gamle og nye kunder velkomne til åpning i løpet av våren.

Norges største utvalg av gifteringer

Våren og sommeren er høysesong for brylluper og akkurat nå er det nok mange som forbereder seg til en av livets store begivenheter. Eller kanskje du går med planer om å fri til din kjære? Å velge riktig ring er uten tvil en viktig del og hos Thune finner du landets største utvalg innen gifteringer. De er også behjelpelige med å spesialdesigne ringer.
– Vi hjelper gjerne kundene med å finne den perfekte ringen, sier produktdirektør Anne Skjefstad. 
– Vi ser at tradisjonen med å fri med en diamantring blir stadig sterkere, særlig i storbyene. Og det blir sjelden feil med den klassiske enstensmodellen. Vi har et stort utvalg slik at man får den ringen man ønsker til riktig kvalitet og pris. Mange velger også en personlig gravering. Hvitt gull har vært veldig populært de siste årene både på frier- og gifteringer, men vi ser at det kommer stadig mer roségull. I tillegg har gult gull også kommet sterkt tilbake. Mange velger også frier- og gifteringer som passer sammen og Thune har en egen kolleksjon, Promise Bridal, med frier- og gifteringer som passer perfekt sammen.

Sesongens trender

Også innen smykkeverdenen endrer moten seg og hos Thune finner du alltid de siste trendene, i tillegg til de klassiske og tidløse smykkene. 
– Det er tydelig at det går mot lysere tider når vi ser på fargebildet akkurat nå. Det er mye pastell og duse farger. Blått i ulike nyanser er også veldig i tiden, fra lyseblå topaz til mørk londonblue.
    Noe av det hotteste på smykkefronten akkurat nå er dessuten «stackables». Med et smalt design på ringer eller armbånd kan man ha flere sammen noe som gir et flott inntrykk. 
– Det er også en del mønster på smykker, men også feminine små smykker med enklere trekk er populære. Thune satser tungt på kvalitetsdiamanter og sveitsiske kvalitetsur. I tillegg har vi også en rekke spennende merker på både klokker og smykker, som Daniel Wellington, Michael Kors, Heiring, Julie Sandlau og Ti Sento. På klokkefronten er det mye rene, glatte linjer, enkle skiver og ikke så mye steiner som det var tidligere. 
    Utvalget varierer en del fra butikk til butikk og mer informasjon om hvilke merker den enkelte butikk fører finner du på thune.no. Der har de også egen nettbutikk. 
– Vår visjon er å skape glede og begeistring. Vi satser mye på kundeservice og er også tilstede på sosiale medier. Thune er en faghandel med høy kompetanse i butikkene med veldig engasjerte ansatte som brenner for smykker og klokker. Vi scorer høyere enn gjennomsnittet på kundeservice og det er noe vi kommer til å fortsette å fokusere på. Og vi ser at selv om mange andre opplever at netthandelen tar over mye av handelen så ønsker fremdeles de fleste av våre kunder å besøke en av våre butikker. Mange er bevisste på hva de søker og har gjerne orientert seg på forhånd, men de ønsker samtidig den kompetansen våre ansatte kan gi i butikken, avslutter Hanne og ønsker alle velkommen innom en av Thunes butikker for en hyggelig handel!

Tekst: Mona Gullstein | Foto: Thune

Følg IN magasinet på Facebook