Hjem >  Suksessen fortsetter på Aker Brygge

Suksessen fortsetter på Aker Brygge

Med både dame og herrebutikk på Aker Brygge er Aspeli et kjent navn blant hovedstadens moteinteresserte av begge kjønn. Her finner du klassiske og trendy plagg fra internasjonalt anerkjente merker. Og mens deler av motebransjen opplevde et litt moderat fjorår fortsatte veksten og suksessen for Aspeli.

Aspeli holder til i første etasje på Aker Brygge og består av både en dame og herre-butikk. Lokalene har bevart mye av den industrielle stilen fra de gamle verftsbygningene og sammen med de store vinduene og det elegante interiøret danner de en flott ramme rundt klærne. Her finner du et bredt utvalg anerkjente merker til både damer og herrer, fra Jacob Cöhen, Belstaff og Lardini til Hugo Boss og Tiger of Sweden. Med andre ord skal det godt gjøres å ikke finne noe her enten du er på utkikk etter et nytt antrekk til jobb, hverdags eller fest.
For deler av motebransjen var fjoråret ikke et stort år, men Aspeli har opplevd en voldsom økning i omsetningen også i 2015. IN magasinet slo av en prat med innehaver Jo-Inge Aspeli for å høre hemmeligheten bak fremgangen. 
– Vi hadde et fantastisk fjorår med en vekst på over 50 %. I tillegg til at vi jobber med litt mer spennende merkevarer enn mange av våre kolleger har vi alltid hatt et sterkt fokus på kvalitet, passform og service. Dette, samt at alle som jobber her har en sterk interesse og passion for mote, er nok mye av årsaken til den voldsomme økningen vi har hatt. Mye av svaret ligger nok også i valg av merkevarer. Blant annet har vi flere italienske merker som vi opplever stor suksess med for tiden, som Lardini, Boglioli, Jacob Cöhen og skomerket Santoni.

Første etasje i Verkstedhallen

Aspeli holdt til i Terminalbygget i mange år før de i forbindelse med oppussingen av Aker Brygge flyttet inn i nye lokaler i første etasje i Verkstedhallen. De nye lokalene har både gjort de mer synlige og gitt rom for et større utvalg. Og for to år siden valgte de å åpne en damebutikk tvers ovenfor herrebutikken. 
– Det utgjorde en stor forskjell for oss å flytte ned til første etasje. Det at flere får sett konseptet har gitt oss et mye bredere kundegrunnlag og beliggenheten er en av grunnene til at vi valgte å åpne damebutikken. Den er tuftet på de samme merkevarene og prinsippene som herreavdelingen.
Jo-Inge kan også røpe at de har planer om å øke utvalget med enda flere spennende merker i nær fremtid. 
– Vi ser en økt etterspørsel etter eksklusive, italienske merker. Det er viktig for oss å lykkes med å følge med i tiden og klare å utvikle oss slik at vi er spennende for kundene. Vi ser at kundene nå er mer oppdaterte enn før og da må vi henge med og være i forkant.

Sommerens trender

Akkurat nå finner du sommermoten i butikken og på herresiden er det mye blazere, bukser og skjorter gjerne i litt eksklusive stoffer. I tillegg er det mye ledige, men likevel elegante fasonger i farger som beige og blått med innslag av brunt og grått. I dameavdelingen kan butikksjef Anya Suder fortelle at også damene har mye å se frem til i sommer. 
– Blant annet det lekre flare jeans og korte ankelbukser. Det er mye fokus på denim med alt fra bukser til kjoler og skjørt. 
Damebutikken til Aspeli er dessuten flaggskipbutikk for Uber. Dette er et norsk merke som lager fantastiske ytterjakker som er tekniske og tåler både vind og regn. I tillegg er butikken den eneste i Norge som fører smykker fra det eksklusive franske merket Piece Unique. Dette er lekre gull og sølv smykker i bohemian chic stilen og er vel verdt å ta turen innom for!

Tekst & foto: Mona Gullstein

Følg IN magasinet på Facebook