Hjem » Helse & velvære »  See better – look better

See better – look better

De sitter midt i ansiktet. Og er en statement. Eye Factory fører de hotte brillene.

Brillebutikken Eye Factory, som - navnet til tross - er helnorsk, åpnet dørene på Trondheim Torg 2. februar, og butikken tilbyr de nyeste brilletrendene. De selger briller, solbriller og linser, og eksperthjelp sørger for best mulig resultat for deg og ditt syn.
Unikt for butikken er den høye graden av mote, og fokuset på å formidle brilletrender. Dette er destinasjonen for den motebevisste mann og kvinne, som ønsker å gjøre briller og solbriller til en naturlig del av sin garderobe. Eye Factory fører det siste innen brillemote til attraktive priser som gjør det mulig å bytte briller i tråd med garderoben.

Enkelt

Eye Factory ønsker å gjøre det enkelt for brillekunder å forstå sluttprisen på et par briller. Derfor er alle briller inndelt i 4 faste prisgrupper hvor alle priser er inkludert kvalitetsglass. Hos Eye Factory får du eksperthjelp til å finne kule og trendy briller til prisen av et par joggesko eller jeans. 
– Vi tror tiden er inne for en endring i optikerbransjen, og vi tror på utviklingen av vårt eget unike utvalg og design. Vi jobber tett med produksjonen for å fremskaffe kvalitetsbriller til priser som gjør det mulig å velge flere par trendy designbriller, sier grunnlegger Tina Nyeman.

Ny bransjestandard

Tina Nyeman har lang erfaring fra optikerbransjen. Hun har blant annet jobbet som direktør hos Brilleland og som direktør for forretningsutvikling i Synoptik, hvor hun satte en ny bransjestandard. 
– Jeg ser igjen et behov for innovasjon i en bransje som ellers er litt konservativ, jeg hadde lyst til å jobbe med design, trender og inspirasjon, og fremheve dette, sier Tina.
Eye Factory vil i løpet av 2016 etablere butikker i hele landet.

Ekspertise

Hos Eye Factory jobber det optikere og salgskonsulenter med mange års erfaring og et stort hjerte for design, mote og dine øyne. 
– Vi har blitt veldig godt mottatt og har fått mange tilbakemeldinger på at butikken er varm og innbydende. Mange optikerforretninger har jo ofte et litt kaldt og sterilt preg. Vi har også fått gode tilbakemeldinger på at kundene føler seg godt mottatt og at vi har tid til de. Vårt motto er at vi skal se hver enkelt person. I tillegg er vi opptatt av at vi som jobber her skal ha god stemning oss imellom, noe som også smitter over på kundene. Det er stadig flere som kommer innom etter å ha fått oss anbefalt av noen de kjenner. For oss er jo det den beste reklamen vi kan få og betyr at vi har lykkes, sier butikksjef Tonje Birgitte Sæther ved Eye Factory på Trondheim Torg.
Den nye brillebutikken har et tydelig konsept, og slagordet er «see better - look better» – og garanterer deg at du vil både se bedre, og se bedre ut. Butikken er utformet med inspirasjon fra rustikke Brooklyn i New York, et sted du virkelig får lyst til å shoppe kule briller. Butikken fører Eye Factory 
Collection, som er merkets egen linje, utviklet av Eye Factory designteam. I tillegg føres kjente merkevarer som blant annet inkluderer Balenciaga, Prada, Gant, Ray Ban, Tom Ford, Michael Kors og Versace. For å nevne noen.

Hotte brilletrender

En tydelig trend i år er de runde brillene. Både sol- og vanlige briller er runde, i stor utstrekning. Innfatningen går mye i brune toner, både blanke og matte. Stilen gjelder for begge kjønn, men for dame er det også noe «cat eye». Ray Ban har den samme, klassiske innfatningen som fra det glade 80-tallet, men kjører på med farger på glasset, som oransje, grønt, blått og rosa. Det går i speilglass, og man er tilbake i hippietiden. Også Emporio Armani henger med på hippietendensen, og er mer trendy og edgy enn den langt mer klassiske Georgio Armani, som er mer retro i stil, og med tyngre modeller med doble broer. Pradas modeller er klassiske, men også edgy. Årets trend er preget av kraftige innfatninger i massiv plast, men brillene er likevel ikke tunge. Fargebruken er sprek, også i kombinasjoner. Og de mer klassiske og mindre brillevariantene fås i delikate toner, og som er nydelige mot huden. Tom Ford har markante «cat eye» i sine damekolleksjoner, og her er det alltid modeller som skiller seg ut. Merket har mange tøffe modeller, og en av de mer «basic» er brillene kjent fra James Bond.
Jackie O fikk designet disse klassiske brillene til seg selv, derav navnet. Bestselgeren fås i masse farger, også med styrke. Oakley er sportsbrillen fremfor noen, og fargeglassene har også sin tekniske funksjon. Den unge modellen «Frog skin» er spesielt egnet for unge kjøpere, er en veldig lett brille, og til overkommelig pris.
Trendline – Eye Factory sin egen designkolleksjon i god kvalitet og design. Oslo Collection: Eksempelvis brillene «Akerselva» og «Bjølsen» - tidløse briller i brun plastinnfatning. Egne kolleksjoner er også Copenhagen Collection og Classic Vintage Collection.
– Hos oss skal man finne litt andre typer briller enn de man får alle andre steder, gjerne briller som bringer en litt ut av komfortsonen. Vårt eget merke, Eye Factory, er jo unik egendesign som man kun får her. Dessuten har vi satset mye på å ha et stort og variert sortiment med solbriller. Oakley kan man også spesialbestille med styrke, noe som er særlig aktuelt for de som driver med sport. Vi er så heldige at vi har en ekspert på området her i butikken. Han har jobbet med dette i mange år og er veldig flink til å råde kunder som skal ha spesialglass. Vi føler også at vi har vært veldig heldige med beliggenheten. Her treffer vi alle kundegrupper, fra ungdommer til pensjonister. Jeg tror uttrykket vårt er noe som treffer alle. Og selv om vi er trendy så er det ikke så trendy at man ikke tør å gå inn, smiler Tonje og ønsker alle velkommen til Eye Factory på Trondheim Torg!

Tekst: Trine Texnæs/Mona Gullstein | Foto: Eye Factory & Mia Innset Esbensen 

Følg IN magasinet på Facebook