Hjem >  Salongen som gjør alt

Salongen som gjør alt

Hairport er en frisør-kjede som består av dyktige frisører som mestrer enhver jobb. Her er det flinke folk til forskjellige oppdrag og sammen er de et super-team. 

1 Natural styling: Nå er det det naturlige som er inn. 2 «Wavy Lob», en lengre variant av boben er moteriktig nå.

Nå er det på tide å kvitte seg med det lange håret, boben er nemlig tilbake. «Wob», som er en type «Bob», bare med bølger og «Lob», en lengre variant av boben er også tett inne i motebildet nå mens det store er på vei ut. Helt kort hår er også en dominerende trend. Eier og kreativ leder i Hairport-teamet, Tina Rismoen forteller at «Beachwaves» er stikkordet for trenden nå og fremover.
– Nå er det det naturlige som er inn. Det skal ikke lenger være rosa eller blått hår, men håret skal ha en mer laidback look hvor det ikke ser anstrengt ut. Det skal være litt «det ble bare sånn», legger Rismoen til. 
Når det kommer til frisyrer er det fletter, fletter og fletter som gjelder. I alle former og fasonger. Rismoen forteller at man kan kalle flette-stilen utradisjonell. Den såkalte wet-looken, hvor håret er dratt stramt bakover er også trendy og mye å se på catwalker og kjendiser.

Dyktige og oppdaterte

Frisørene som jobber i Hairport er dyktige og oppdaterte. Det er mange kurs hvor alle deltar for å lære og utvikle seg selv. Hairport salongen som ligger på Metro Senteret i Lørenskog, er den største salongen i kjeden og den salongen som har skapt flest avdelingsledere og medlemmer av det kreative teamet, «Puls». 
– For å få jobb i en av Hairport-salongene må alle søkere prøveklippe. Vi vil se faglig kvalitet så vi vet at resultatet blir bra, forteller daglig leder av Hairport på Metro senter, Anne Sinclair. 
Det som er så positivt og bra, er at salongen på Metro gjør alt. Enten du er en brud som skal ordnes før den store dagen, sette på Extensions, farge eller stripe eller legge makeup. Det er en røre med forskjellige mennesker, med forskjellige talenter, men de kule damene kan sitt. 
Salongen på Metro Senter har utvidet åpningstider, på hverdager er det åpent fra 10-21 og på lørdager 09-18. Det er 23 ansatte og av de ansatte er det seks lærlinger. Noe de på salongen mener er bra, da det er viktig med mange og nye, kreative hoder. Det er til sammen 18 salonger, fra Flisa i nord til Vestby i sør. Anne forteller at det har blitt mye mer drop-in-bestillinger, mens det tidligere var mest timebestillinger. Hun legger til at det som er så positivt med drop in-bestillingene er at de ringer kunden når det blir ledig time. Da er det fine muligheter til å gå rundt på senteret å titte i butikker eller sette seg på en av kafeene i mellomtiden.

Den såkalte wet-looken, hvor håret er dratt stramt bakover er også trendy og kan sees ofte på catwalker og kjendiser.

Puls

«Puls» er navnet på det kreative temaet i Hairport. Temaet på ti personer har de siste årene stylet blant annet Gullruten og skal i år style We love The 90´s-konserten. Her er det med andre ord frisører som er over snittet bra. Trine Rismoen forteller at de vil ha frisører som har en ydmykhet for faget, som er lidenskapelig opptatt og engasjerte. 
– Personene vi ansetter må også ikke minst være hyggelige. Vi er veldig opptatt av personlighet og å skape et godt miljø i Hairport. Hairport gjengen er som en familie som kan faget sitt. Her er det muligheter for å vokse og målet er at alle begynner og slutter her. Velkommen innom, avslutter Rismoen.

Tekst: Marthe Evensen | Foto: Hairport

Følg IN magasinet på Facebook