Hjem » Hjem & fritid »  Nytt fra Honda

Nytt fra Honda

På Leangen i Trondheim holder Bilcentrum AS til i flotte moderne lokaler. De er Trøndelags største forhandler av Honda, Renault, Mitsubishi og Dacia. Med et velutrustet verksted, samt et godt delelager for de ulike bilmerkene, kan de tilby deg som kunde god hjelp og ypperlig kundeservice.

Vi har hørt med Bilcentrum om to av årets modeller fra Honda, Civic og CR-V. 
Først ut er den 10. utgaven av Honda Civic, som ble lansert 16. mars. Selv om selve modellbetegnelsen Civic er 40 år gammel, er det årets modell en helt ny bil. 
– Civic-en har alltid vært særpreget i designet sitt, vært litt frem i tid, forteller daglig leder hos Bilcentrum Svein Arve Kjellsli. 
Den nyeste modellen er blitt større, mer som en stasjonsvogn, har lengre panser, og er enda mer sporty enn dagens utgave. Et viktig grep Honda gjør nå er å nedskalere motorstørrelsene. Effektmessig går det opp, men sylindervolummessig går det ned. Resultatet blir ikke bare en driftsgjerrig motor, men også en motor som kommer gunstigere ut i det norske avgiftssystemet. Man kan også velge mellom to nye turbo bensinmotorer, som yter henholdsvis 129 hk (minste), og 182 hk (største). Også er det opp til kunden å velge mellom manuell og automat girkasse. Innovative sikkerhetsfunksjoner er heller ikke glemt, og leveres som standard.

Verdens mest solgte SUV

Honda CR-V fortsetter som en god favoritt, og er verdens mest solgte SUV. 
– Den selges spesielt mye i USA og på det asiatiske markedet, og i Europa også, men i land som Norge blir dessverre CR-V`en straffet med avgifter prismessig, sier Svein Arve Kjellsli. 
– Det er en kvalitetsjapaner, det merket fra Asia som står for veldig høy kvalitet – et premiummerke.

Driftssikre

Gode kjøreopplevelser er det Honda er kjent for. 
– Det er sjelden tull med bilene, de er driftssikre, sier Kjellsli. 
Han mener Honda generelt uansett bilmodell, passer til alle høyder og bredder, at bilen er romslig. 
– Kommer det en passasjer på over to meter, så får han plass, og i Honda CR-V, spesielt, tipser han. 
Honda er stilren i cockpiten, har gode seter, god sittekomfort og god oversikt. Så når de også et bredt publikum. Favner vidt, og når mange. 
Kjelsli tror at et godt ettermarked er nøkkelen til suksess for en bilforretning. 
– Vi er gode på ettermarked. Det at kunden får den oppfølgingen de trenger etter et bilkjøp er nøkkelen til suksess, sier Kjelsli. 
– Vi er heller ikke en så stor bedrift, det er en fordel siden vi da får bedre kontakt med kundene og kjenner igjen mange av dem. På den måten blir det mer personlig for begge parter. Her syns vi det er viktig at de treffer en hyggelig kar på verkstedet, og kan komme innom å slå av en prat dersom de lurer på noe. 

Tekst: Trine Texnæs | Foto: Citroën & Honda
 

Følg IN magasinet på Facebook