Hjem >  Mer enn bare trend

Mer enn bare trend

Sandnes-bedriften Modern Design har jobbet hardt og målrettet for å bli den beste i bransjen på mote og trender innen hår. I dag er de stolte av å være et av de største konsernene innen Skandinavia både i forhold til omsetning og ansatte.

– Kundene våre er håropptatte mennesker. De er ikke her bare for å få av seg håret, de kjøper et resultat og den gode følelsen, sier Lars Terje Skjæveland, gründeren bak Modern Design. 
Han forteller at de kvalitetsbevisste kundene setter høye krav, og at det derfor er viktig å være i stadig utvikling. 
– Det er ikke nok å være best i dag, du må trene for å møte morgendagens utfordring. Modern Design har gjennom årene har mottatt mange nasjonale- og internasjonale priser, men dette hjelper lite i fremtiden, mener Skjæveland. 
Derfor er det viktig å se styrker, muligheter, svakheter og trusler, ikke minst innad i organisasjonen. Dette for å gi de ansatte muligheten til å utvikle seg og bli bedre. Han ønsker også at kunden skal oppleve dem som ledende innen bransjen. 
– For oss handler det om å være tilstede for kundene.

Stadig i utvikling

Endring, omstilling og videreutvikling er viktig, også for et konsern innen hår og skjønnhet. Modern Design har hatt en stadig vekst siden oppstarten i 1980 og har i dag om lag 200 ansatte. 
– De siste årene har vi åpnet mange salonger i løpet av kort tid, sier Skjæveland.
Han mener det har blitt brukt mye energi på dette, og at fokus framover er smartere jobbing, bedre ressursutnyttelse og økt kompetanse både innen ledergruppen og øvrige medarbeidere. 
– Engasjement og entusiasme er viktige stikkord for våre ansatte. Ingen er gode alene, det er derfor viktig å bygge respekt for hverandre, både i ledelsen og hos våre fantastiske medarbeidere.

Vil bli best

Ingrid Roth Hetland er ansatt i en nyopprettet stilling som personal- og administrasjonssjef 
– Vi har dyktige og kompetente ledere i alle avdelingene, de fleste er kvinner og stolte av faget og arbeidet vi utfører. Lederne våre kan mye om økonomi, service og fag. 
Hun forteller at alle avdelingslederne har gjennomført lederopplæring og får nå i tillegg ekstra støtte i videreutviklingen av organisasjonen innen personalfokus, strukturer og ikke minst kompetanseutvikling. 
– Vi skal bli bransjens mest attraktive arbeidsplass. Ja, det er et hårete mål, smiler Skjæveland.

Tekst & foto: Marie Thorsen

Følg IN magasinet på Facebook