Hjem » Oslo »  Fire etasjer med interiør, mote & gaver

Fire etasjer med interiør, mote & gaver

Etter 11 år på House of Oslo er Illums Bolighus et kjent og kjært navn for alle som er glade i interiør, design og mote. I høst åpnet de sitt nye flaggskip-varehus i Glasmagasinet og kan nå invitere både nye og gamle kunder til hele fire etasjer med inspirasjon og designglede!

Enten du er på jakt etter noe nytt til hjemmet, garderoben, en gave til noen du er glad i eller bare trenger litt ny inspirasjon så er du nærmest garantert å finne det i Illums Bolighus. Deres nye flaggskip-varehus på det nyrenoverte Glasmagasinet er som en drøm for alle som er interessert i skandinavisk og internasjonalt design. Med hele 4.500 kvm fordelt over fire etasjer finner du alt du trenger for å innrede hjemmet eller fornye garderoben, fra anerkjente merker som by TiMo, Stenströms, Designers Remix, Decadent Copenhagen, Georg Jensen, Louis Poulsen, Northern Lightning, Carl Hansen & Søn, Montana, Fritz Hansen, Gubi, Calvin Klein, Ralph Lauren, Kenzo Home og mange flere!
I underetasjen finner du avdelingen for gastro, living, print og barn. Første etasje huser smykker, vesker, accessories og gaveartikler, mens det i andre etasje er fashion til både kvinner og menn. Illums Bolighus har fått hele tredje etasje av magasinet til rådighet og her finner du den flotte møbelavdelingen med de aller mest kjente klassikerne innen dansk design. Videre kan du oppleve et stort utvalg av velværeprodukter til kropp og sjel og alt du måtte ønske av flotte designhåndklær til baderommet. Du finner også et bredt utvalgt av lekre sengetøy, pledd og puter. Her har også Oslo sentrum endelig fått en ordentlig belysningsavdeling med både skandinaviske og internasjonale merker, med andre ord alt du trenger samlet under et tak.

Unikt konsept

Illums Bolighus er et unikt konsept på mange områder. Blant annet er det ingen andre varehus som kan skilte med et utvalg som rommer alt fra de minste kjøkkenredskapene til alt du trenger for å innrede hjemmet. 
– Vi er utrolig stolte over å ha fått lov til å være med å forme det nye Glasmagasinet med vårt nye flotte flaggskip-varehus. Det har vært mange besøkende etter åpningen og det er ekstra hyggelig at så mange av våre kunder fra House of Oslo også tar turen hit. Mange forteller at de blir positivt overrasket over det fantastiske huset hvor de kan ta trappen opp og stanse i hver etasje, forteller varehussjef Grete Aasen Seyffarth og Administrativ sjef Aija Kalve Grytli.
De to travle damene har ansvaret både for den nye butikken på Glasmagasinet og Illums Bolighus på House of Oslo i Vika. 
– Det er spennende for oss å bli kjent med nye kundegrupper og en ny bydel. Her på Glasmagasinet er det mange turister som har hørt om oss og synes det er spennende å komme innom. Vi har hatt en fantastisk utvikling gjennom årene på House of Oslo og omsetningen der har ikke falt selv om vi nå har åpnet en ny butikk i sentrum. House of Oslo skal jo rives og bygges opp igjen til et nytt og flott kjøpesenter. Videre kommer vi til å ha en butikk på Vikaterrassen, samtidig som våre kunder finner det samme gode og brede sortimentet de kjenner her på Glasmagasinet.

Fordelsprogram, aktiviteter og opplevelser

Illums Bolighus har en høy andel trofaste kunder som har oppdaget de mange fordelene ved å handle her. 
– Vi har en stor kundegruppe med lojale kunder som velger oss fremfor andre og som er fornøyde med at de finner så mye bra under et tak. Disse ønsker vi å belønne gjennom vårt fordelsprogram No1. Som medlem i fordelsprogrammet får man hver november en bonussjekk som utgjør 10 % av det man har handlet for i løpet av året. Denne bonussjekken kan man bruke på det man vil i hele huset. Hele 60 % av våre kunder er fordelskunder og vi inviterer også disse på ulike aktiviteter som VIP-shopping med 20 % rabatt på ordinære varer.
I Illums Bolighus har de dessuten et stort engasjement for å gi alle kunder en unik opplevelse. 
– Våre kunder er utrolig dedikerte og kunnskapsrike mennesker som har mye til felles med Illums Bolighus. Både vi og kundene våre er opptatt av sterke varemerker, kvalitet, storytelling, historie og design. Alle designproduktene man finner her har en historie og designerne kommer ofte på besøk for å fortelle om produktene sine og hvordan de ble skapt. I tillegg har vi ofte lanseringer av nye produkter og ikke minst spennende aktiviteter som f. eks. Designdager. Vi bruker dessuten mye tid på personalet og tror at et dyktig opplært personale er et stort konkurransefortrinn. Illums Bolighus er også kjent som bryllupshuset og hvert år arrangerer vi bryllupsmesse hvor hele huset er i bruk. Her får man inspirasjon og veiledning til alt fra borddekningen til gavelisten. Neste bryllupsmesse er lørdag 3. mars og vi gleder oss veldig til å gjennomføre den her på Glasmagasinet.
I november hvert år lanserer Illums Bolighus sin nye katalog som nærmest har blitt et samlerobjekt. Her finner du den samme unike blandingen av designklassikere som aldri går av moten og de aller siste trendene som du finner i butikkene. Katalogen inneholder også et juleinnstikk med unike dagstilbud. Akkurat nå er det julen som setter sin preg på Illums Bolighus. De flotte utstillingene er inspirert av skandinavisk natur og det er vel verdt å ta turen innom for å oppleve de!

Fakta: Illums Bolighus

Flaggskip-varehus: Illums Bolighus på Glasmagasinet
Web: www.illumsbolighus.no
Facebook: www.facebook.com/illumsbolighus
Instagram: www.instagram.com/illumsbolighusnorge

Tekst & foto: Mona Gullstein