Hjem » Klær & mote »  Feirer 30-årsjubileum med lansering av nettbutikk

Feirer 30-årsjubileum med lansering av nettbutikk

Etter 30 år i bransjen er konseptbutikkene For Men og For Women godt kjente navn blant Østlandets motebevisste menn og kvinner. Det er nok mange som nå gleder seg over nyheten om at de 18. april  lanserte nettbutikker på formen.no og forwomen.no!

Enten du er på utkikk etter et nytt antrekk til jobb, fritid eller fest, er du nærmest garantert å finne det hos For Men eller For Women. Der finner du alt fra de klassiske og tidløse antrekkene til de siste trendene fra merker som Hugo Boss, Replay, Tiger of Sweden, Morris, Carven, Jacob Cohën, Stenströms, Woolrich, Gant, Polo Ralph Lauren, Mulberry og Paul Smith.
I år er det hele 30 år siden For Men startet sin første butikk på Bekkestua. I dag har For Men også butikker på CC Vest, Sandvika Storsenter og Storo Storsenter. I 1996 ble For Women etablert og de har i dag butikker på Sandvika Storsenter og CC Vest. For Men og For Women har opparbeidet seg en stor og lojal kundegruppe, og det er nok ikke få som gleder seg over nyheten om at de har lansert nettbutikker. Fra 18. april finner du nettbutikkene på www.formen.no og www.forwomen.no. Her får du alt du trenger til garderoben fra mange anerkjente merker, i tillegg til en rekke gode tips om trender og antrekk.

Gode handleopplevelser

De siste årene har handlemønstrene våre endret seg. Stadig flere av oss bruker internett til å søke informasjon før vi handler i fysiske butikker. 
– Vi ønsker å tilrettelegge for kundenes travle hverdag og være til stede der kunden måtte ønske. Enten det er på nett eller i en av våre fysiske butikker. Mange ønsker å komme innom de fysiske butikkene for å prøve, se og kjenne på kvaliteten, forteller markedsansvarlig Pål Barlein.
Pål Barlein røper at det har blitt lagt ned mye ressurser i å gjøre de to nettbutikkene så enkle og intuitive å navigere i som mulig. 
– I nettbutikkene kan man dessuten få gode tips og råd. Vi ønsker å tilby en optimal kundereise gjennom velfungerende nettbutikker, fortsetter Pål Barlein.

Kundereisen i fokus

Med åpningen av nettbutikkene 30 år etter at den første For Men-butikken så dagens lys, er det nesten som om sirkelen er sluttet. 
– Den første butikken vi åpnet var på Bekkestua og det er i underetasjen hvor alt pakkes og sendes ut. Det er jo litt ekstra morsomt at det nye kapittelet starter på samme sted som det hele begynte. I tillegg er det gøy at vi starter netthandel samtidig som vi feirer 30-årsjubileum. Ut ifra hva vi vet, er vi en av få i denne bransjen som har drevet butikker så lenge og fremdeles holder koken, sier Pål Barlein.
I tillegg til et stort utvalg høykvalitetsmerker, trekker Pål Barlein frem servicen som en av de viktigste årsakene til at For Men og For Women har klart seg så bra i en tøff bransje.
– Høy servicegrad og gode produktkunnskaper er utrolig viktig for oss. Alle skal ha en god opplevelse i våre butikker uansett om de handler eller ikke. Våre kunder skal alltid oppleve at de blir godt ivaretatt. I nettbutikken, som i våre fysiske butikker, skal kundereisen stå i fokus. Hovedårsaken til at vi lanserer nettbutikkene er at vi ønsker å tilpasse oss dagens marked og endringene i kundens handlemønster, forteller Pål Barlein.

FAKTA: For Men & For Women

• De nye nettbutikkene ble lansert 23. april.
• Nettbutikk For Men: www.formen.no
• Nettbutikk For Women: www.forwomen.no
• For Men butikker: CC Vest, Sandvika Storsenter, Storo Storsenter og på Bekkestua. 
• For Women butikker: Sandvika Storsenter og CC Vest.
• Fører merker som: Hugo Boss, Replay, Tiger of Sweden, Morris, Carven, Jacob Cohën, Stenströms, Woolrich, Gant, Polo Ralph Lauren, Mulberry og Paul Smith.