Hjem >  Familiefest under Auto Elites Grand Opening

Familiefest under Auto Elites Grand Opening

Over 500 nysgjerrige møtte opp da Auto Elite Ensjø hadde sin Grand Opening og familiedag i midten av oktober. De ble ikke skuffet. I de over 1800 kvm store lokalene fantes noe for en hver smak; et sant eldorado for bilinteresserte.

I kjelleren hos Auto Elite Ensjø kjøres det så busta fyker. Det går over stokk og stein, bokstavelig talt; ut i grøfta, og inn i autovernet. Full stopp. Målbevisst og sta vrenger hun racerbilen tilbake på banen. Klampen i bånn. Den lille jenta strever for harde livet med å holde bilen på asfalten mer enn i noen fattige sekunder, før det bærer i grøfta igjen. Krasj! Boom! Bang! Godt det er en simulator, tross alt.

Ferrari-dødar

På rekke og rad står barn i ulike aldre og størrelser – noen voksne har sneket seg med også – rundt bilsimulatorene i kjelleren hos Auto Elite. De bryr seg kun om én ting, her skal det kjøres!
Oppe i første etasje i Auto Elites nyåpnede avdeling på Ensjø myldrer det av liv. Unge som gamle tråkker rundt i det gilde, flunkende nye lokalet i bilbyen: de åpner bildører og bagasjerom, inspiserer , vurderer, smiler og undrer. Åpningsfesten er godt i gang.
Eieren av en klassisk Honda NSX fra tidlig 90-tall blir intervjuet, mens publikum sirkulerer rundt den knallrøde Ferrari-dødaren.
– Etter over 20 år i dvale kommer Honda NSX i en ny utgave til neste år, røper daglig leder Tommy Harland.

Kjempeløft

Oppe på scenen holder daglig leder i Honda Norge, Anders Henni mikrofonen, smiler stolt:
– Vi har store forhåpninger til Auto Elite. Uten tvil. Det vet jeg at eierne har og det har de ansatte også. Det er klart at når man investerer så mye tid og penger og gjør en sånn satsning, så skal de bli bra. Dette er uten tvil er et kjempeløft for Honda og Hyundai og ikke minst Auto Elite som bilforhandler. Jeg er helt sikker på at alle dere som kunder får nyte godt av det, både i dag og fremover.
Auto Elite har over 25 års erfaring med bil. De er spesialister på Citroen, er en av Norges største forhandlere av det franske bilmerket.
På Auto Elite Ensjø er det imidlertid Honda og Hyundai som gjelder. Her finner du et stort utvalg fra begge leverandører. Blant annet finnes en hel etasje hvor det til enhver tid er mellom 40 og 60 nyere bruktbiler.
– Auto Elite Ensjø er en av fire avdelinger under samme navn, som er fordelt i Oslo, Follo og Billingstad. Vårt moderselskap er Automobil, som i dag består av hele 30 bilforhandlere spredt rundt på Øst- og Vestlandet. Under paraplyen er det totalt ni brands, hvorav Honda og Hyundai er to av disse, forteller Harland.

Totalleverandør

I tillegg til å selge bil har Auto Elite et svært kompetent personell som tar seg av service – som for eksempel EU-kontroll – vedlikehold, bilpleie og reparasjoner. Auto Elite er en såkalt totalleverandør, som skal kunne dekke de behovene kundene har når det gjelder bil.
– Vår ambisjon er at våre kunder skal føle seg godt tatt imot, uavhengig hvem de henvender seg til, samt at de får en følelse av at vi tar dem på alvor. Om det er snakk om kjøp av ny eller brukt bil, tilbehør på delelageret eller en service på verkstedet.
I kjelleren hos Auto Elite råkjøres det fremdeles. Simulatorene rister. Full konsentrasjon blant purunge sjåfører. Andre har valgt mer rolige sysler – med tjukke fargestifter tegnes sjiraffer, hus og biler om hverandre.
Oppe i butikken er det stadig full aktivitet. På scenen utropes vinnere av tegnekonkurransene. Stolte barn kommer opp og mottar velfortjente premier.
Den lykkeligste av alle her denne dagen, er nok imidlertid Siw Löland. På scenen står hun lettere forfjamset, men lykkelig ; hun kunne kjøre hjem med en gratis bil for et helt år. Litt vanntro mottar hun sjekk og nøkkel før hun går ut og setter seg i en orange Hyundai i20.

Suksess

Auto Elite Ensjøs Grand Opening skulle bli en stor suksess. Rundt om i butikken ble Honda og Hyundais nyeste modeller beundret, testet og prøvekjørt.
– Vi er selvsagt både stolte og ydmyke over at så mange satt av en lørdag for å ta turen å besøke oss. Programmet som vi hadde, med fokus på at dette skulle være en familiedag later til å ha truffet blink, noe vi fikk svært mange positive tilbakemeldinger på fra besøkende gjennom hele dagen. Mer enn 30 bilder ble solgt i løpet av helgen og den påfølgende uken, så det må vi si oss meget godt fornøyd med, forteller Harland.

Tekst & foto: Ketil Blom

Følg IN magasinet på Facebook