Hjem » Interiør & design »  En ny kjøkkenopplevelse

En ny kjøkkenopplevelse

Vi står i underetasjen, en etasje som har blitt gjort om til et showroom. Et rom med flere ferdigstilte kjøkkenløsninger. Det er dette som gjør at HTH butikken på Skøyen skiller seg ut. Denne visuelle opplevelsen – hvor man opplever kjøkkenet på nært hold.

VH-7 er et populært kjøkken, fordi det er så tidløst, og at det er et hav av kombinasjonsmuligheter.

HTH ble grunnlagt av de danske brødrene Hans Henning og Tonny Haahr i 1966. De to dyktige håndverkerne hadde tidligere arbeidet med kjøkken for andre leverandører, men var ikke imponerte. Det må kunne gjøres bedre, tenkte de. Den filosofien var bakgrunnen for å grunnlegge HTH Kjøkken, som er i dag en av Nord-Europas største kjøkkenprodusenter. Fabrikken befinner seg i Danmark, hvor hele administrasjonen sitter. 
    Det er 25 HTH kjøkkenbutikker i Norge, og tallet øker i takt med populariteten. Nå har også Skøyen fått den danske kjøkkenprosenten på kartet. Nå med en annerledes visuell opplevelse, som skiller seg ut fra andre HTH butikker.

God service og veiledning

I det man kommer inn døren, blir man tatt godt imot av serviceinnstilte og blide ansatte. Det er flere ansatte som sitter sammen med kunder, latteren sitter løst og man merker at det er en harmonisk stemning i lokalet. 
    Kristine Bure, som er leder for utdanning og utstilling for HTH, forteller at de ansatte har god og lang erfaring. De er trygge på faget sitt, og stolte av produktet. – Det skal være et sted hvor kunden skal føle seg velkomne, uansett om de er på en titterunde, eller om de skal planlegge det kommende kjøkkenet, sier hun. 
Videre forklarer hun at hvis de ansatte kan faget sitt, skaper det en trygghet for kunden. For et kjøkken er et stort valg, og mange trenger god hjelp gjennom hele prosessen, og da skal de ansatte kunne videreføre denne tryggheten gjennom valgene som skal gjøres. 
– Det handler jo om et rom som blir mye brukt, og som man skal ha i mange år. Da er det vår oppgave å gi den beste veiledningen kunden kan få. Derfor har vi ekstra fokus på opplæring og utdanning for de ansatte, sier lederen Bure. 
    Det er nettopp dette som gjør showroomet viktig for butikken på Skøyen – at kunden i tillegg skal få en opplevelse av det visuelle, og at det er noe fysisk som kunden også kan ta og føle på.

Stort sortiment og mange kombinasjonsmuligheter

Det er kjøkken som følger med i tiden og utviklingen. De har et stilrent preg, som passer inn i de fleste hjem. 
    Kristine viser mange muligheter med farger og materialer. Det er ikke så mye som skal til for at man får et enkelt særpreg. Det er kombinasjoner hvor skapdørene har en annen farge enn resten av flatene. Det er enkle grep, som gjør så mye. 
– Det er ingen regler, man kan lage sin egen miks av farger og stiler. Det skal bli ditt personlige kjøkken, et kjøkken du trives med og et kjøkken du er stolt av, sier Kristine, som tydelig har øye for detaljer og som virkelig kan skape et unikt kjøkken.
    HTH har også «gjør det selv» tilbud, hvor man får alt flatpakket og du setter sammen kjøkkenet selv. Med eget lager i Oslo, som gjør at dette kan leveres på dagen.

HTH på Skøyen kan også alt om bad – og garderobeløsninger.

Mest solgte – VH-7

VH-7 er et designkonsept som tenker nytt rundt det håndtaksløse kjøkkenet. De lekre og funksjonelle håndtaksspore, med slanke, vertikale – og enkle horisontale linjer gir kjøkkenet et helt spesielt designuttrykk. Med det minimalistiske uttrykket fremstår kjøkkenet moderne, men samtidig tidløst i sitt designuttrykk.
    Kristine forklarer at VH-7 er et populært kjøkken, fordi det er så tidløst, og at det er et hav av kombinasjonsmuligheter. 
– Man kan skap fine kontraster til det moderne kjøkkenet, ved å inndra forskjellig interiør i naturmaterialer, som tilfører kjøkkenet varme, avslutter Kristine. 
    HTH på Skøyen kan også alt om bad – og garderobeløsninger, men foreløpig er det kjøkkenet som har fått den største plussen med showroomet. Noe som har fått svært gode tilbakemeldinger fra kundene. 

Tekst: Cathrina Mathisen | Foto: HTH Kjøkken

Følg IN magasinet på Facebook