Hjem » Bergen » Mat & drikke »  En følelse av luksus

En følelse av luksus

Bergen har utvidet sin horisont med nyetablert Nespresso Boutique i Strandgaten 7. Boutique Manager Janita Kjærland mener det var på høy tid at Bergen fikk sin eksklusive og unike kaffe butikk som tenker service helt til fingerspissene.
Det er den italienske arkitekten Aldo Parisotto som er designeren bak det unike konseptet til Nespresso Boutique.

Nespresso Boutique Bergen åpnet 9. november 2011. På verdensbasis finner du mer enn 270 Nespresso Boutiques, alle med samme eksklusive konsept og profil. Det som er spesielt for Nespresso Boutique Bergen er at den er den første butikken i Skandinavia som ikke er etablert i en hovedstad.

Design, service og kvalitetskaffe

Det første møte du som kunde får med butikken er en kaffespesialist som åpner døren for deg. Kaffespesialisten viser deg hvordan køsystemet fungerer. Her kan du velge om du skal kjøpe kaffe, accessories eller en kaffemaskin. Butikken er delt inn i flere soner etter hvilket behov du som kunde har. Når du har handlet ferdig får du alltid tilbud om en kopp kaffe og blir vist bort til coffee room, der en kaffespesialist lager en kopp espresso eller lungo til deg. Dette er noe kunden setter stor pris på. 
– Vi har bare gode tilbakemeldinger fra kundene om servicen vi fører i Nespresso Boutique Bergen, smiler Manager Janita Kjærland. 
Designeren for det nye konseptet til Nespresso er den Italienske arkitekten Aldo Parisotto. Flere arkitekter har vært innom og beundret verket hans, forteller Janita, mens hun peker på det stilrene konseptet butikken fører. 

Boutique Manager

Janita Kjærland har jobbet i butikk og serviceyrket i mange år. Da hun så at Nespresso-konsernet søkte etter en manager i Bergen, følte hun at det var i hennes gate og søkte på jobben. 
– Jeg fikk oppleve Nespresso Boutique Oslo. Det som slo meg var den unike sammensetningen av maskinen, kaffekapslene og servicen. Jeg er stolt over å være en del av Nespresso-konsernet, sier manageren som har vært ansatt siden 01.september 2011. 
Utenom Nespresso-konsernet sitt sterke fokus på kundeservice er det også fokus på de ansatte. Alle som jobber her skal føle seg trygge. Skolering, uniformer og klar policy på alle områder i butikken. For å verne kundene og butikkansatte er det foreksempel ikke lov å ta bilder inne i butikken, avslutter Boutique Manager Janita Kjærland.

Resirkulering

Midt i butikken står en resirkuleringsstasjon. Her kan kundene levere de brukte aluminiumskapslene til resirkulering. I Sverige har Nespresso-konsernet avtale med Förpacknings- og Tidnings Innsamlingen som gjør at alle i Sverige kan levere inn sine brukte Nespresso kapsler sammen med annet metall på 5.800 innsamlingspunkter over hele Sverige. I Norge arbeider Nespresso-konsernet med å få til noe av de samme løsningene.

Tekst : Kristin Kjeilen Ukvitne | Foto: Beathe Haaland