Hjem » Trondheim »  Det skal være gøy å kjøpe bil

Det skal være gøy å kjøpe bil

I flunkende nye, store og lyse lokaler på Tiller holder bilforhandler Sulland Trondheim plass.

Bedriften åpnet dørene i oktober 2013, og er nå endelig kommet inn i nyoppusset butikk. 
– Vi stortrives her. Lokalene er tilpasset elegansen til BMW, for ikke å snakke om lokalene til Mini, som er utformet slik at man nesten får en følelse av nattklubb når man kommer inn. Man får ikke kulere butikk enn det, sier daglig leder Tor Martin Johansen.

Mangfoldig drift

Sullandgruppen tok over BMW-agenturet for Strandveien Auto og er i dag 28 ansatte fordelt på Nybilavdeling, egen bruktbilavdeling på 1250 kvm i kjelleren, verksted og kundeservice. Bare siden april 2013, har BMW kommer med omkring 10 nye modeller.
– Det kommer mange nye modeller. BMW utvider segmentet hele tiden. Vi har 2-3 volumselgere som BMW X3-SUV og BMW 5-serien, til biler som er for de helt spesielt interesserte kundene, sier Johansen.

Liten bil, mye moro

Sulland solgte nærmere 90 biler av modellen Mini i fjor, og regner med og selge rundt 100 biler til i år. 
– Mini er en morsom og kul bil. Bilen har en sterk appell til damer. Det er en kul bil som du kanskje har en periode i livet ditt, sier Johansen. 
Den lille, tøffe bilen har et lavt forbruk og er både økonomisk og lønnsom i drift, samtidig gir den maksimal kjøreglede. Med andre ord: liten bil, men mye moro.

Positiv gjeng

Sulland Trondheim er en glad gjeng medarbeidere som ønsker at du som kunde skal trives. 
– Jeg ønsker at alle kundene som kommer hit skal føle at de blir sett og slipper lang ventetid. Alle kundene er like viktige uansett om man skal kjøpe bil, har spørsmål eller trenger hjelp til bilen man har kjøpt, sier han. 
Han legger til at bedriften har en meget lav fraværsprosent og tror det er fordi de jobber i et svært godt arbeidsmiljø. 
– Det er jeg veldig stolt av. Det er bare positive og erfarne medarbeidere her, som har en genuin interesse for å skape en god kundeopplevelse. De som jobber på Sulland vet hva kundene forventer når de kommer inn og ønsker å gjøre det lille ekstra for alle kundene, sier Johansen.

Tekst & foto: Stine Marie Larsen