Hjem » Helse & velvære »  Cutting Edge på Bekkestua Senter

Cutting Edge på Bekkestua Senter

Med engasjerte, kreative og dyktige frisører har frisørsalongen Moderen Design raskt blitt en favoritt på Bekkestua. Nå står topptrente frisører klare for å gi deg sommerfrisyren. Og hva med en stripe i rosegull?

– Det har eksplodert. Bare i løpet noen måneder etter åpningen i november 2014 fikk vi mange faste kunder. Det er supert å ligge her på Bekkestua senter, sier daglig leder Anniken Stavenes.
Hos Moderen Design trer du inn i salonger preget av en avslappende og behagelig 
atmosfære. Samtidig har salongen på Bekkestua nå fått et friskt og lekent uttrykk gjennom en sommer- og vårutstilling.
– Det er skaper en stop up-effekt, og endres hver årstid, forteller Stavenes.
Modern Design med 14 salonger på Vest og Østlandet, har satset stort på Oslo området de siste årene. Med to nye salonger på Fornebu og Bekkestua, sammen med Modern Design Sandvika, kan både Oslos og Askers innbyggere nyte godt av de dyktige frisørene.

I forkant

En av grunnene til Moderen Designs popularitet er at de alltid er oppdatert på de nyeste hårtrendene. Flere ganger i året går de ansatte på kurs der de tar til seg det nyeste innen hårmote. Nye frisyrer, klippe- og fargeteknikker læres verden over og tas med hjem til frisørsalongene.
– Kundene forventer at vi fornyer oss og at vi følger med. Vi skal helst ligge litt i forkant. Det er viktig for oss at vi er kreative og innovative; vi skal gjøre nye ting.
Flere av frisørene fra salongen har nylig vært i Paris og London på L’Oréal Academy og Tigi Academy, for kursing og ny kunnskap.
– Sofia fra Bekkestua har akkurat vært hos L’Oréal i London og lært en masse nye klippeteknikker. L’Oréal er kjent for en naturlig stil, mens for eksempel Tigi Bed Head har en mer fargesprakende og ekstrem stil; litt utenfor boksen. Ulike merker har forskjellig stil og ulike teknikker, sier Anniken.

Sydenhår i sommer

Når frisørene kommer hjem holder de internvisninger, der teknikkene læres bort til alle ansatte ved de tre salongene på Østlandet. Vi er opptatt av å gjøre hverandre gode og bruker hverandre på tvers av salongene for stadig bli bedre.
– Det er viktig at alle får ta del i de nye trendene og teknikkene, sier Anniken.
– Trendmessig fra London går det i lyse, sommerfreshe frisyrer, såkalt sunkissed: Det innebærer at det ser ut som man har vært i Syden to uker, sier Sofia og fortsetter:
– Mange bruker såkalt ballayage, en stripeteknikk der du har en litt mørkere naturlig bunn, og med et lysere spill i håret
På klippefronten er det de kortere frisyrene som gjelder, i lengder fra litt over skuldrene til litt nedenfor. Lober og bober har vært populære en stund, men i år skal de ikke være så rette i formen som tidligere. 
– Man bryter gjerne opp med litt spennende vinkler, sier Sofia.

Romantisk bohemstil

For tiden går det også mye i tunge lugger, og festivalfletter er spesielt populære nå i sommer. 
– Mange kommer inn for å få fletter og raske stylinger. Innen brudestyling går det nå mye i det naturlige; det er fletter, løse bølger og romantisk bohemstil, sier Anniken.
Når det gjelder farger går det mye i pastellfarger for tiden, og ikke bare til ungjenter, ifølge Sofia.
– Lilla, peachy, rosegull. Man farger gjerne ikke hele håret, men legger inn effekter, som ballayage. Det kan godt være litt «freakigt». Også legger vi inn frihåndsstriper som gjør det mer kreativt og levende, legger Stavenes til.

Elvis lever

For gutta er trenden American Crew på vei inn: Nå er det populært med en slags Elvis-stil, med skin fading på sidene. 
– Vi klipper mye med kniv på herrene for tiden; det er veldig poppis her. Du får en annen tekstur i håret, en annen støtte og finish. Ikke så rette snitt, men mer fadende. Det er lettere å få den stylingen man ønsker.
For å holde håret sundt og friskt og frisyren ved like, er det avgjørende å velge gode hårprodukter. Modern Design er stolte av å ha levere kjente kvalitetsprodukter som Oribe, Redken og L’Oréal.
– Oribe som du snart finner på alle salongene er et «fashion brand» som har masse kule stylinger og er en veldig fin inspirasjonskilde for oss. Vi har dessuten et bredt sortiment fra Redken og L’Oréal. Vi har i det hele tatt et svært godt utvalg av produkter, sier Stavenes.

Den gode følelsen

Et besøk hos Modern Design skal være en behagelig opplevelse. Her blir du tatt godt vare på av frisører som er tilstede for deg.
Det er «den gode følelsen», som legger grunnlaget for hvordan frisørsalongen drives.
– Alle kunder skal bli sett og tatt godt vare på. Det er helt avgjørende. Det kommer naturlig for oss alle, siden vi alle er svært engasjerte frisører. Her hos Modern Design brenner vi for faget alle sammen.

Tekst & foto: Ketil Blom

Følg IN magasinet på Facebook