Hjem & fritid »  - Vi vil at du skal være svært fornøyd med oss

- Vi vil at du skal være svært fornøyd med oss

Det er noen få steder hvor man kommer inn dørene og føler seg velkommen med det samme. Møller Bil Romerike er én av de, og det er slettes ikke tilfeldig. Her satset det nemlig ekstra på at alle kunder skal føle seg velkomne og ivaretatt!

Møller Bil Romerike holder til sentralt beliggende i Hvamstubben, et lite steinkast unna Olavsgaard. Det topp moderne bilanlegget ble utvidet med et nybygg i fjor og fremstår som innbydende og stilfullt. Møller Bil Romerike er forhandler av Audi og Volkswagen, og ved siden av at man kan oppleve de siste modellene fra disse merkene her har de også en stor bruktbilavdeling. – Vi omsetter 500-600 bruktbiler og ca 1150 nye biler i året, i tillegg har vi et verksted som vi stolt kaller vår Petter Smart avdeling, forteller markedssjef Anna-Karin Aas og daglig leder Irene Solstad. – Her spesialtilpasses det nyttekjøretøy og biler til folk med spesielle behov. For eksempel var det en boble-entusiast som hadde skaffet seg en gammel boble og ønsket å kjøre den 17. mai. Siden han sitter i rullestol trengte han å få den tilpasset, noe de dyktige mekanikerne på verkstedet ordnet med glans slik at han kunne kjøre den 17. mai. 
Det som virkelig skiller Møller Bil Romerike fra andre bilforhandlere er uten tvil folkene og holdningen til service. – For oss er det viktig å ta kundenes behov på alvor, og vi ønsker å være vertskap for kundene. Derfor foretrekker vi å kalle de gjester istedenfor kunder. Audi har biler i premiumsegmentet, og da har kundene forventninger både til produktet og alt det rundt. Derfor forsøker vi å ha fokus på det lille ekstra, som god kaffe og hyggelige omgivelser. Mens eiendomsbransjen sier beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet så sier vi kvalitet, kvalitet, kvalitet, sier de to damene med et smil.

Stor andel kvinner

Og det er slettes ikke tilfeldig at det er nettopp to kvinner som møter oss når IN magasinet er på besøk. Her er det nemlig et stort antall kvinner som jobber, og i ledergruppen er hele fire av ti kvinner noe som er unikt i bilbransjen. – Vi tror vi tjener mye på å ha et blandet miljø. Når det er så mange kvinner her blir nok sjargongen litt mildere, samtidig som det gjør at vi ser ting fra flere sider. Selv om vi er en seriøs bedrift med seriøse krav så skal det være lov å ha det moro på jobb. Vi tror at hvis vi klarer å ha det gøy på jobben så vil resultatene også komme. Ønsket om å tilfredsstille kundene og gi eksepsjonell service må komme innenfra, og derfor betyr menneskene som jobber her alt. 
Og det er tydelig at folk trives på jobb på Møller Bil Romerike. Ikke bare er alle smilende og imøtekommende, men man kan også se at alle er opptatt av å ta ansvar selv om det kanskje ikke er akkurat deres jobb. – Hvis bilen må på verksted er det lett å føle at dagen er ødelagt, og det blir mye ekstra stress i forhold til henting i barnehage og jobb. Derfor synes vi det er viktig at vi gjør det vi kan for å gjøre turen til verksted så enkel og hyggelig som mulig. 
Når man har bestilt ny bil så går nok de fleste av oss med forventninger om dagen vi skal hente den. Dette er de beviste på hos Møller Bil Romerike og forsøker å gjøre dagen så minneverdig som mulig. – Når man kommer til oss så vet man at bilene er bra. Audi er en så sterk merkevare og de fleste er allerede kjent med den høye kvaliteten. Men det vi kan skille oss ut på er kvaliteten på opplevelsen rundt. Når man har kjøpt bil gleder man seg til dagen man skal hente den, og vi følger også opp kundene underveis med beskjeder om hvor langt fabrikken har kommet, nå har den begynt reisen mot Norge og når den ankommer landet. Og ikke minst ønsker vi at selve overleveringen skal være så bra som mulig. Vi prøver å være vertskap for kundene, og når man får gjester hjem så gjør man jo det man kan for at de skal ha det hyggelig. Når du kommer på besøk til oss skal du kjenne at det er en hyggelig atmosfære her og ha en positiv opplevelse hos oss. En bonus er selvfølgelig at det man opplever som positivt snakker man varmt om, noe som selvfølgelig er den beste markedsføringen som finnes!  

Tekst: Mona Gullstein

Følg IN magasinet på Facebook