Hjem » Trondheim »  – Våre egne herrer

– Våre egne herrer

Firmaet har flyttet fra små lokaler på Heimdal til romslige lokaler på Flatåsen. – Enten så må du være liten i et lite skur, ellers så må du satse, sier daglig leder Ståle Berg.

Etter å ha løsrevet seg fra de større kjedene har bilpleiesenteret fått muligheten til å «være våre egne herrer», slik Berg formulerer det. I likhet med en stadig hyppigere lansering av nye bilmodeller, endres også behandlings-metoder og -produkter. Samtidig krever kundene et større utvalg.

– Vi vil være de beste!

Vinteren har blitt brukt til å finne de beste produktene i samarbeid med eksterne leverandører. I motsetning til større bilpleiekjeder ønsker Ren Bil AS å ha et mangfold av kun de beste tjenestene.
 De tilbyr 5-6 produkter kunden kan velge mellom ut i fra størrelsen på lommeboka, biltype eller hvor nøye du er.
– Vi har en krukke med polish til 6000kr, det er enkelte som vil ha dette tilbudet, sier Berg.
 Denne våren introduseres det et par gode løsninger for å få bort vinteren. Når du skal gjøre vårstellet i år har det kommet midler for å gjøre denne oppgaven enklere og for å hindre at du riper opp bilen din.

Prioriterer for å levere

Dekkhotell er en tjeneste som har blitt mer populær med årene. Bygget på Flatåsen har nok plass til 100-150 sett til, men de har valgt å sette en strek. De ønsker ikke ukesvis med ventetid, og prioriterer for å kunne levere.
– Vi har maks 1 dags ventetid! understreker Berg.

Vanlige feil

Berg konstaterer at det er viktig å ta i bruk kjemikaler.
– De som vasker bilen med vann bløffer. Rådville bileiere er velkomne til å få råd og tilbud om hvilke produkter som vil være gunstige for vedlikehold av bilen på hjemmefronten.
 Selv med den spesielle vinteren vi har hatt i år så har veiene blitt saltet. Limet i saltet på veiene har ført til en økning av kjemikaler i behandlingen for at det skal bli rent. Og det er saltet som gjør at skitten setter seg.
 Den vanligste feilen bileiere gjør derimot er å kjøpe et billig produkt, som ikke er helt oppdatert.
– Et ordentlig produkt er verdt de ekstra pengene!

Ingen ripe er for liten

Berg poengterer at han ønsker en god dialog med kunden.
– Den eneste måten å overleve på. Du må ha et bra produkt og ta kunden på alvor.
 Ved overlevering av biler går de nøye gjennom behandlingen sammen med kunden.
– Blir du ikke fornøyd - kom og spør! Noen ganger kan vaskemaskinen ha fuska.
 Ståle Berg sammen med resten av gjengen på Ren Bil bilpleiesenter ønsker seg fornøyde, ikke redde kunder.

Tekst & foto: Matilde Liestøl
 

Følg IN magasinet på Facebook